• zaltis

Vad skriva på inbjudningskort till namngivningsfest?

I stället för dop ska vi ha en liten mysig namngivningsfest med närmsta släkten. Tänkte skicka ut inbjudan nu, men vad skriver man egentligen på korten? Ska man tex ens nämna sonens namn på korten...? Vad har ni skrivit?

• Svar på tråden Vad skriva på inbjudningskort till namngivningsfest?
  • zaltis

ja det låter ju bra.. brukar man skriva vad som kommer bjudas på också? jag är lite lost inom det här området.. :)

• Bembu

Nu är det dags att hälsa nn välkommen till världen

Ni är välkomna den 18/11 till adress
    Öppet hus mellan kl 14-19
    Vi bjuder på mat och fika

Var vänlig osa senast 1/11
    hem + mobil nummer, mail

Varmt välkomna
    önskar ......

Var texten på dotterns inbjudan. Hade annat typ snitt på texten och en tribel under som jag hitta i words.

• rgson

Får man fråga lite hur era namngivningar går till då? Vi ska ha en 15/11. har ni faddrar o sånt eller hur ska ni göra? vill veta hela köret!

• Anjo2

Vi skrev lite som om det var vår dotter som bjöd in gästerna.....

Min mamma och pappa har valt att inte döpa mig.
    Men jag vill gärna ha lite kalas med mina släktingar i alla fall.
    Så därför bjuder jag in till en
    Välkomsfest!

Plats:
    Datum:

Varmt välkomna!!

Ni måste nog ringa till min mamma och pappa och berätta
    om ni ska komma och hur många ni blir, senast......

Våra namn och telefonnummer

Vi tyckte det kunde vara kul att göra inbjudan lite annorlunda blir inte så stelt då.

Sen hade vi inget speciellt, vi bjöd på mat och fika sen öppnade vi presenterna....vi ville ha mest att man träffades och umgicks.
    vid varje plats hade jag lagt ett häfte där jag skrivit lite om vår dotter och betydelssen av hennes namn och några dikter och ett papper där det stod några frågor om vad varje gäst trodde om vår dotter plus ett litet paket med någon fotformad kaka och några godisbitar....

Lapparna med frågor tänkte jag sen göra en lite pärm av med andra minnes saker från vår dotters uppväxt

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
Svar på tråden Vad skriva på inbjudningskort till namngivningsfest?