• Ida1984

någon som testat god natt välling??

Min son är 7 mån och har precis gått över från ersättning till välliing, vanlig mild välling (semper). tycker han sover rätt så oroligt! någon som testat god natt välling? sover dom bättre eller är det bara något neastle vill känna pengar på, vilket jag misstänker=)

• Svar på tråden någon som testat god natt välling??
  • Angel30

Jag tyckte att min dotter sov bättre med den god natt vällingen än annan välling..Jag tycker den är bra..

• stjärnljus

Vi har den vällingen och jag tycker att den är bra. Det är mer "substans" i den än i Sempers vanliga.

• HelenaMaria

Nestlés godnattvälling är samma som deras mild havrevälling. Är ganska säker på det faktiskt!

• Glendita

Jag använder god natt välling först när det paketet tog slut köpte jag vanlig välling (Semper) och då ville hon äta två gånger per natt istället för en gång, så jag återgick till godnatt välling innan läggdags.

• fam kaos

Nestles är bara havre i tror jag medans semper har pasta i sin. Min lille blir mer mätt och tycker bäst om sempers.

HelenaMaria skrev 2008-09-23 15:09:44 följande:
    Nestlés godnattvälling är samma som deras mild havrevälling. Är ganska säker på det faktiskt!
  • HelenaMaria

Nestlé har ingen specifik godnattvälling eftersom det är deras mild havrevälling som de plötsligt kallar godnattvälling, för att locka köpare antar jag..
    SEmper däremot har ju en speciell godnattvälling som skiljer sig från den "vanliga".

• Ida1984

okej! tack för era svar!!!

• ickeus

Jag har gett nestlés godnatt från 6 månader och Oscar har sovit bra. Köpte den enbart för att det inte fanns vanlig i butiken. Nu skulle jag köpa från 8 månader och hittade bara sempers fullkorn som vi precis börjat med. Har inte märkt någon skillnad. Har inte nestlé någon från 8 månader? Eller är det bara min butik som har dåligt sortiment?

• livetärgött

Har inte nestlé någon från 8 månader? Eller är det bara min butik som har dåligt sortiment?

Nestle har mild fullkornsvälling från 8mån. Testat men sonen gillar semper bättre.

• TereseA

de båda nestle välling är samma...var ett ämne i God natt välling som var mer i..annars samma innehåll.

Akiim är mitt liv 071004
  • LabLover

Så irriterad. Fick en provpåse välling från Nestlé och vår dotter drack den (och ratar alla annan välling).

Idag har jag letat efter Nestlé Mild Havrevälling från 6 månader. Finns inte. Bara på tetra. Så söker jag på FL och hittar den här tråden.

Stämmer det verkligen att det är samma som deras God Natt Havrevälling?

Varför, varför, varför skickar man då ut en provpåse (pulver) utan att informera om att det inte finns att köpa (eller att det heter något annat i butiken)???

♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
Svar på tråden någon som testat god natt välling??