har en knöl på magen
har upptäckt den efter mina graviditeter . har en lite på snart 5 månader-
är rädd och undrar om det är nån mer som har så
snälla svara
har upptäckt den efter mina graviditeter . har en lite på snart 5 månader-
är rädd och undrar om det är nån mer som har så
snälla svara
snälla finns det någon mår dåligt
har pratat med sjukvårdsupplysningen.
och ska till doktor på tisdag men är såå orolig
Var någonstans på magen sitter knölen då, och har den uppkommit plötsligt, eller mer successivt?
Du kanske har ett bråck? Jag har det som förmodligen är ärftligt, min pappa har det samt att jag nu väntar mitt 5e barn som troligtvis bidragit lite med det. Du behöver säkert ej oroa dig. Lycka till hos doktorn...
knölen sitter2 cm ovanför naveln. har uppkommit efter minsista graviditet. tycker att den växt. när jag ligger ner så suns den inte.
Låter som ett bråck. Man kan få det pga delade magmuskler under graviditeten.
Precis. Det är säkert ett bråck. Är den lite fjädrande, och går att trycka in om du ligger ner och slappnar av? Det är ingen fara, och går i så fall enkelt att fixa med ett litet ingrepp i narkos.
jag har oxå upptäckt en knöl nu när jag blev gravid, bråck alltså, ska jag kolla upp...
delade mag muskler . hur har de uppstått???
jag hoppas verligen att det är så.
har aven under det senaste halvåret haft blödningar när jag skött magen . ca 1 gång i månaden rött blod dock inte mkt.
är så rädd att det har samband
Det är mycket vanligt med hemorrojder i samband med graviditeter. Ibland sitter dessa ytligt, nära ändtarmsöppningen och det händer att de blöder lite när man sköter magen, särskilt om man är hård i magen. Däremot ska man alltid kolla upp blödningar från ändtarmen, även om det i de allra flesta fall är helt ofarligt. Nämn detta när du går till vårdcentralen.
Om det vore bråck . kan de ömma när man trycker på det???????
hej ja det konstaterades att jag har ett navelbråck och hemoroider.
janu vet jag allafall behöver ej vara orolig längre puh
Det var väl skönt att höra att det inte var något farligt!
ja det är det
Vill bara påpeka att navelbråck visst är farligt. Med lite otur kan man få tarmvred. Jag själv ett navelbråck, har haft riktigt sjukt ont i omgångar och längtar till min operation. Efter den kan jag börja leva normalt, som att tex gå med tajta byxor en heldag, träna magen med situps, äta mig riktigt propp-mät....
Man får det för att magen växer för snabbt och musklerna hinner inte med att tänja ut som de ska.
min läkare påstod att det inte är farligt att det är värre om man hade ljumskbråck-. ja nej det är inget trevligt att ha d
har du mkt besvär med din sparco?
Det beror ju på hur stort bråcket är, ju större "hålet" är, desto större risk för inklämnning. Äitis läkare har ju tydligen gjort bedömningen att hennes bråck inte är någon fara. Men som med allt annat - ökar besvären så får man ju söka på nytt och då kanske det är dags att åtgärda. Du Sparco verkar ju ha ganska stora bekymmer, hoppas du slipper vänta för länge på din operation!
hej.
bråck växer det??
kan de bli större???