• LillaGodingen

babysim, vad ska man ha på sig badräkt eller bikini?

Ska på babysim i november men jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig. Måste köpa nått nytt, ska man köpa baddräkt eller bikini?...ska man ha bikini så vill man kanske inte ha trekants modellen men jag tycker att det är svårt att hitta nått annat...så tar gärna emot tips på var jag kan handla oxå!

Vad hade du och de andra mammorna i din babysimgrupp på sig?

• Svar på tråden babysim, vad ska man ha på sig badräkt eller bikini?
  • memelie

jag skulle rekomendera baddräkt !! jag hade bikini några gånger på vårat sim !! men min dotter tycker de e kul att dra i mammas bh så jag visade mer än va jag ville många gånger!!!

im not an angel, im not a witch, im just a fucking ordinary bitch!!!
  • raspberryrevolution

Jag skulle haft baddräkt! Har alltid det i badhus... det är lätt att bikinin hamnar fel när man bär runt på barnet och grejjar runt i vattnet.

• smurfis75

Spelar väl ingen roll? Jag hade bikini men tog det jag hade just då

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Blue Bear

Jag hade tankini funkar jätte bra!

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • memelie
    Blue Bear skrev 2008-09-23 11:17:02 följande:
    Jag hade tankini funkar jätte bra!
    vad e en tankini ?
  • memelie
    memelie skrev 2008-09-23 11:17:53 följande:
    vad e en tankini ?
    jag googla så nu vet jag ;)
  • Blue Bear

Köpte denna plus svarta hipstertrosor på ellos.se
  • snappi81

Precis som Blue Bear säger så är tankini jätte smidigt!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • snappi81
    Blue Bear skrev 2008-09-23 11:19:04 följande:
    Köpte denna plus svarta hipstertrosor på ellos.se
    Den fanns inte när jag skulle beställa min.. Den va ju jättefin...
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • LillaGodingen

blue bear... hur var storlekarna på tanknin... funderar mest om det kan vara dumt att skicka efter, med passform å så.

Jag är smal och är inte så storbystad, tror du att den skulle passa på mig i strl 34/36?

• Vintersjäl

Alla hade bikini i min grupp. Men jag kan garantera att ingen kommer bry sig om vad du har på dig

• MarrebarreW

Jag har halterneck bikini, har aldrig funderat över något annat... Tog bara den jag brukar ha på stranden.

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
  • LillaGodingen

nej det tror jag inte heller , men jag måste ändå köpa nått nytt eftersom det jag har inte passar....så därför frågar jag runt lite =)

• Blue Bear
    Vintersjäl skrev 2008-09-23 11:29:28 följande:
    Alla hade bikini i min grupp. Men jag kan garantera att ingen kommer bry sig om vad du har på dig
    Det fanns många i bikinis på vår sim också.. men jag vill ju inte gärna visa min fula mage än
    LillaGodingen skrev 2008-09-23 11:27:45 följande:
    blue bear... hur var storlekarna på tanknin... funderar mest om det kan vara dumt att skicka efter, med passform å så.Jag är smal och är inte så storbystad, tror du att den skulle passa på mig i strl 34/36?
    Jag är storbystad och brukar ha storlek 38/40 på kläder från ellos, men köpte tankinin i strl 40/42 då jag ville ha mkt plats för tuttarna och den passade ju. hade säkert kunnat ha 38 också men det känns tryggast med lite större som täcker mer..

Har du inte stora byst så tror jag att du kan beställa din vanliga storlek...
  • MuminMy

Jag säger att det spelar ingen roll men många känner sig mer bekväma i baddräkt jag skulle också vilja rekommendera er att inte ha "knytband" barnen tycker det är roligt att dra i dem vi har haft en eller flera avklädda mammor efter att ett klåfingrigt barn lyckats dra i rätt snöre

En annan sak att tänka på är att vanliga "strandbadkläder" oftast inte är klorresistenta, dvs de slits väldigt fort och går sedan sönder i elastanet, investera därför i något som tål klor, finns på t.ex. sportaffärer.

Vill man köpa på nätet tycker jag att http://www.aquawebshop.com/ har väldigt bra kvalitet till helt okej priser.

Som instruktör vill jag gärna ha lite mer "helklätt" så i vårt sim har alla instruktörer ganska hög hals och långa ben på sin baddräkter (då slipper man tänka på bikinilinjen också)

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden babysim, vad ska man ha på sig badräkt eller bikini?