• LAV0LINA

Barnvagn - hur begagnad vågar man köpa?

Sambon är mer och mer inne på att köpa en begagnad vagn för att det faktiskt ofta ÄR riktigt dyrt med nya barnvagnar.
    Jag är inte alls mot idén, det vore jättebra om man kunde hitta en bra barnvagn begagnat.
    Nackdelen jag tänker på är dock att många fortfarande är riktigt dyra! dessutom är dom solblekta, har sällan nån garanti kvar osv.. Har hittat några som verkar ok, men dom är från -00-03 ungefär och har ofta hiskeliga färger eller mönster..
    Får man öht ha några krav på vagnen om man vill köpa begagnat??
    Eller är jag så kräsen?

• Svar på tråden Barnvagn - hur begagnad vågar man köpa?
  • Myror i brallan

Vi köpte en emmaljunga från -01 i väldigt fint skick och vår dotter kom -06
    Vi betalade då 2500:- istället för nästan 10.000 med all utrustnig så vi kunde köpa en massa annat kul för övriga pengar! Har inte ångrat köpet alls!!!

• Nostalgity

Jag har köpt en begagnad barnvagn en Brio Nova -04 , betalade 1500:- . Hon som haft den innan köpte den ny för 7000:- .Fick alla tillbehör förutom regnskydd. Helt klart värt pengarna.

• LAV0LINA

Jag har nu sett en emmaljunga -03'a för 1500 kr och en annan för 2500. Dom ser jättefina ut, och rätt okej färgmässigt. Funderar på om man ska prova kolla på dom. För det ÄR svindyrt med en ny emmaljunga... 10k för en barnvagn är ju hutlöst tycker jag. Visst, det går att sälja, men jag förstår ju också att därför många är så dyra. Vagnen har använts i vissa fall bara några månader och har man betalat närmare 10 000 för den vill man ju inte sälja den för bara 5 heller...

• LAV0LINA

hmm har snubblat över en kanonfin en nu för 3000... en -06'a.
    Känns tidigt att köpa vagn redan, men man vill ju heller inte missa ett gyllene tillfälle..

• Prettyblueeyes

Vår nya Emmaljunga City cross med Citykorg kostar 7000 kr och då är det en 09:a så vet inte vad man ska ha för Emmaljunga för att den ska kosta 10.000 kr

• fiamalm

Hittar du en vagn som du känner för så slå till, men tänk på att garantier oftast inte följer med vid ägarbyte. Jag hade nog inte personligen inte köpt en vagn som är äldre än 05:a, äldre vagnar kan många barn ha åkt i och kan vara slitna även om det inte syns, tex skruvar som är lite lös,dålig fjädring osv.

Vad jag kan se får du en mycket bra vagn på blocket för 3000:- idag. Själv köpte vi vagn på rea, har du kollat det? Det blev 2000:- billigare för oss för en helt ny vagn.

• elvinaOstefan

Om man ska he en emmaljuna eller brio helt ny så får man räkna med en ganska rejäl slant. Men man kan även fynda nya för ett par tusingar mindre på alla vagnreorna affärerna har just nu. Precis som du skriver, så är de flesta vagnarna av äldre modell blekta, lite skavanker/fläckar och även många av vagnarna är i behov av hjulbyten.

Själv gillar jag mer udda märken, och det finns så många fina kopior på svindyra vagnar. Igår såg jag ett forum om en vagn som va kopia på bugaboo, orginalet från ca 10 000 till kopian för 2500!

Men något man borde kolal lite extra på när man kollar begagnade vagnar är sittdelen, den används mest/längst och oftast blir det fläckar från mat och dryck.

Devin, det finaste vi har ♥
  • jeaxx77

Jag köpte en teutonia spirit från 07. Gav 2500 för den och är jättenöjd.

• Mimmi P

Jag har köpt en emmaljunga duo egde från -06, använd ett år. De hade fått nya tyger till både sittvagn och sufflet på garantin pga att det var solblekt, så den ser oanvänd ut. Vi gav 3500 kr för den, är lite osäker men en 7000-8000 kr tror jag att den hade gått på ny. Själv skulle jag inte köpa en vagn som använts till fler än ett barn, just för att det slits för mycket. Men många verkar byta vagn efter ett år.

Vi slog till mycket tidigare än vi tänkt just eftersom vi hittade precis det vi ville ha i superskick till rätt pris (för oss).

• skrullan

Jag köpte en helt ny Emmaljunga Cerox. Betalade 7000kr och det var även med skötväska och duolift. Så det är egentligen inte så hemskt dyrt med en ny barnvagn och då får du ju även garanti...

Svar på tråden Barnvagn - hur begagnad vågar man köpa?