• mesina

känner mej inte gravid längre..v 15

hej jag är i vecka 15 och har den senaste veckan inte kännt mej gravid ,,tycker även att magen blivigt mindre ,är det inbillning eller kan det var så här utan att det är misfall på g???
    någon som vet??

• Svar på tråden känner mej inte gravid längre..v 15
  • Caranlachiel

Först är det tarmarna som svullnar och gör att man ser ut att vara gravid. Sedan dämpas den svullnaden och då kan magen krympa lite. Sedan börjar den riktiga bebismagen växa. Kände själv att min mage krympte i vecka 13 och har sedan dess börjat växa på ordentligt.

Vecka 15 - and counting!
  • ElinOlsson

Vanligt förekommande runt v 15
    Även kallat spökveckor.
    Hade det med bägge barnen, även om jag kände dem röra sej där inne. Det känns bättre efter UL, när man fått dett den lill* där inne.

Lycka till å grattis

• stumpelumpan

Njut av "spökveckorna". De är de bästa i graviditeten. Man mår inte illa, är kanske inte lika trött och magen är inte i vägen som den är sedan

• märtapärta

Jag är också i v.15 och känner precis likadant. Jag har heller inte börja känna nåt fladder och bara det gör en ju orolig.

~ Henny, 27 augusti -06~ ~ liten i magen, bf 20 mars-09~
  • Milletti

Alla mina symptom har försvunnit den senaste veckan och är så orolig för att bebisen dött där inne =( Hoppas hoppas att det spökar som ni säger =)

• Bullan1978

Mina symptom är också borta. Men jag är i vecka 17. Kände rörelse förut. Nu har jag inte känt något på 3 dagar. Och det känns som om magen inte är lika stor och svullen längre. Normalt?

• Ms mami
    Svar på #7
    Hej
    men åk in och gör ett ultraljud så slipper du oroa dej.. d måste vra bättre att ¨å veta.. men OM d skulle vara MF borde det väl blöda??!
  • Freyja

Åhh... trodde jag var ensam, är också jätteorolig. Är i v. 16+0 och den senaste veckan har jag inte känt något alls, inte ens växtvärk som jag brukar ha var och varannan dag. Då vet man ju att det händer något där inne.
    Har inte heller känt något fladder eller rörelser över huvud taget. Magen har blivit mindre, men antar att svullnaden av tarmarna har gått ner.
    Ska på ruin UL nästa vecka och hoppas att det inte är något fel. Men man vågar inte hoppas för mycket så att man inte blir besviken. Detta är min första graviditet så har inga erfarenheter.

Lycka till alla och hoppas att det bara är "spökveckorna" som spökar!

• LillYmer

Har precis samma fundering. Har varit superpigg och glad (inte alls som innan, trött illamående och ledsen).

Har känt mig svullen och känt att det varit trångt i magen och bara kunnat äta pytteportioner men ofta. Har känt lite fladder sista två veckorna.

Nu mår jag jättebra och känner mig inte lika svullen, i princip helt "ogravid" och känner mig plötsligt mindre över både mage, höfter och rumpa. Som om jag skulle gått ner ett kilo eller två. Inget "fladder" på några dar.

Kan ju iofs va möjligt att jag tappat vikt då illamåendet gjort att man ätit konstiga saker på konstiga tider. Nu äter jag mer normalt som jag gjorde innan jag blev gravid.

Men spöklikt är det allt...

Svar på tråden känner mej inte gravid längre..v 15