känner mej inte gravid längre..v 15
hej jag är i vecka 15 och har den senaste veckan inte kännt mej gravid ,,tycker även att magen blivigt mindre ,är det inbillning eller kan det var så här utan att det är misfall på g???
någon som vet??
hej jag är i vecka 15 och har den senaste veckan inte kännt mej gravid ,,tycker även att magen blivigt mindre ,är det inbillning eller kan det var så här utan att det är misfall på g???
någon som vet??
Jag går in i v 15 på torsdag och jag känner mig inte gravid. Jag har inte gjort det sen kring v 12. (Dvs jag har inga symptom) Jag har dock varit på ul för en knapp vecka sedan och allt såg bra ut. Det är helt normalt att inte känna något. Om något är fel så känner man det. Det gjorde iaf jag de två gånger jag fått ma. Nu "vet" jag att allt är bra. Det känner jag på mig.
Jag är i v 17 & har inga som helst symptom, har inte haft sen ca v 12. Super nervös pga detta att något ska vara fel m.m men är ju de berömda "spökveckorna" så det är väl bara att snällt vänta till UL.
Marline: hur märkte du av ma?
är i vecka 15+3 och jag känner inte heller något nästan, det enda är flytingar men inget annat och jag har precis gått och funderat å samma saker som ni skriver och om allt är bra och om barnet lever...var på nupp ul när jag var i vecka 12+5 oh allt var bra....men jag har faktiskt varit riktigt orolig nu dessa dagar...skönt att höra att man inte är ensam då känns ju situatiionen mer normal
midoyesonono: Jag tror att om du varit på UL i v 13 så kan du nog vara ganska lugn, är väldigt ovanligt med missfall efter v 12. Själv gjorde jag VUL i v 9 så känns som att det kan ha hänt något under denna tid, men som alla säger ska ju MA vara väldigt ovanligt men oron finns där hela tiden, kommer vara helt skräckslagen & förväntansfull inför UL, ska bli så skönt att få se hjärtat slå!!!
På niomanader.se så står det efter v.12:
I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ?läskiga fasen?.
Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte ? men det blir man ju ändå. Eller hur?
Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder ? du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!
Hoppas det lugnar dig något, det gjorde det för mig iallafall då jag kände som du! //Len
ganska vanligt det där, jag vet precis hur du känner!
med första barnet- inga som helst symptom efter vecka 10, poff var det som att ingenting hade hänt. fram till UL vecka 19, så det var lååånga veckor att vänta.
kände ej heller några fosterrörelser förrän vecka 24, gissa om nojig jag var hela tiden.
-men ut kom en frisk liten pojke-
denna graviditet (är i vecka 17 nu) tar jag det hela med ro, och trots att jag inte känner några symptom längre så är jag ganska lugn ändå..bara att jag stadigt går upp i vikt, hela mig-när det enda man vill se och känna är en liten mage o en liten spark där inne.
men lugn, tids nog kommer du att känna sig gravid och LÄNGTA tillbaka till denna tid när allt var så lätt, när du kunde knyta skorna utan problem eller sova på mage
njut av lugnet medans den varar.
---->men känner du dig väldigt orolig, kontakta barnmorskan, be om att få höra på hjärtat eller gör ett tidigt UL så lovar jag att du kommer att känna dig mkt lugnare.
kram
Jag är också i v 15+3.. Jag har också "konstiga" tankar om att det är tomt där inne, att jag bara har blivit lönn fet, att det kanske är ett missfall, men att det inte har kommit ut än.. Man blir ju knäpp av att tänka så här!! Jag har mått så fruktansvärt illa de senaste dagarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen, jag spyr inte, men mår illa. Kan knappt prata med folk, behöver andas.
Är det normalt att symptomen återkommer?? Eller är det min magkatarr som spökar..
Jag är ju i v 14+3..inte 15+3 hihi ;))
hej.
jag känner precis med dig. mellan vecka 12 - 16 kände jag mig inte det minsta gravid alls. hade dock inte jätte mycket symptom innan heller, förutom obotlig trötthet och svält känslor men när jag gick in i vecka 12 så försvann allt.
gick tillomed och köpte mig ytterligare ett gravtest bara för att se om det andra jag gjort spelat mig ett spratt eller om det var så att jag hoppades så mycket att jag inbillat mig.
det gick över, är nu i vecka 26 och känner mig istället helt galet gravid.
så stå ut, symtom och krämpor kommer tillbaka, den som väntar på något gott.....
allt var bra var på ultraljud idag ,,ni hade rätt det är läskiga fasen ..
Jag är i vecka 14+4 och är så ohyggligt trött på detta illamående. Har varit konstant "bakfull" sedan vecka 7 och nu försöker jag ta bara en dag i taget och hoppas att det släpper snart.
Är lite avis på er som inte har några symptom alls.
Har huvudvärk nästan dagligen och illamående som gör att jag knappt får i mig mat och hela lördagen och söndagen kräktes jag upp allt jag åt.
Peppar peppar så har jag behållt maten både igår och idag så jag hoppas att det liksom var "grande finale" och att det nu är på väg åt rätt håll.
Med min son slutade jag må dåligt redan i vecka 11 så jag hade någon naiv förhoppning om att jag skulle genomgå samma graviditet denna gången oxå. Men tji fick jag
Från att inte kännt nästan någonting har jag börjat känna av brösten igen. Är i v 15, 14+4. Magen värker också mer än tidigare. likaså ljumskar och rygg. Har jag kommit in i någon tillväxtfas eller? Någon som känner igen sig?