• Emma Camilla

För kallt för att amma utomhus???

Kanske en dum fråga...

Hur länge kan man amma sitt barn utomhus innan det blir för kallt (både för mig och för bebisen)?

• Svar på tråden För kallt för att amma utomhus???
  • Pysen

Fryser DU är det för kallt.. det är inte bra om bröstet blir kallt, då finns det risk för mjölkstockning...

• Annaïck

Det beror väl hur mycket kläder ni har och om du har en filt att lägga över huvudet på bebisen.

• Blue Bear

Jaaa, så länge man inte fryser häcken av sig...

Har ma rätta kläder på sig så kan det gå.. men jag skulle undvika det. Har hört att kyla kan ge mjölstockning (vet ej om det stämmer).. så som det är nu så skulle jag inte amma ute.. men alla är vi olika

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • livet leker

Bebisen har ju kläder på sig, det är väl ingen skillnad mot om hon han ligger i vagnen? Ha en skön filt över bröstet så blir det inte kyligt. Annat är det på smällkalla vintern..

• Netta74

Har ammat ute när det var kanske -5 grader ute.
    Inte kanske så njutningsfullt men vad göt man när det skall vara mat.
    Hade bara öppet så mycket som behövdes plus ett täcke över alltihopa.

• Aaglars
    Netta74 skrev 2008-09-23 13:39:07 följande:
    Har ammat ute när det var kanske -5 grader ute. Inte kanske så njutningsfullt men vad göt man när det skall vara mat.Hade bara öppet så mycket som behövdes plus ett täcke över alltihopa.
    åh vad skönt att höra!
  • Nanook
    Emma Camilla skrev 2008-09-23 13:32:51 följande:
    Kanske en dum fråga...Hur länge kan man amma sitt barn utomhus innan det blir för kallt (både för mig och för bebisen)?
    Så länge det känns ok för dig, alltså så att du inte fryser. Jag har ammat utomhus när det var ca -20 grader. Dock bar jag barnet i sjalen under min egen vinterjacka.
    Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och ett litet troll i magen bf o1/o9
  • lövet

Har ammat ute även på vintern när man varit tvungen. Inget problem för bebisen så länge bebbens kläder inte blir dyngsura. Kan tipsa om amningströja i fleece (t.ex. boob) ett kanonplagg när det är lite kallare ute. Att amma i sjal är oxå perfekt när det är kallt.

• Marlene

Jag har suttit mitt i smällkalla norrlands vintern och ammat ute

• n1ettan

Det går bra att amma fastän det är minusgrader. När dottern var liten och vi var uppe på fjället så var det enda alternativet. Om det blåste och snöade så satt vi i skoterpulkan, när solen sken var vi ute i solslänten.

Svar på tråden För kallt för att amma utomhus???