• Anonym

Gravid men aldrig fått plus på stickan?

Finns det några här inne som aldrig fick plus på gravtestet? Kände ni av alla symptom och testade er flera gånger men fick bara minus varje gång? Var det ert första barn eller hade ni barn sen innan? Hur tätt var det mellan barnen isåfall? Hur fick ni gravidteten bekräftad? Genom ett plus väldigt sent eller genom blodprov hos en BM? Berätta!

Jag har en son på fem månader och misstänker graviditet. Har så många symptom men får bara massa minus. Eller det första testet jag gjorde gav ett svagt plus men det försvann efter ca 10 min. Likadant med test nr två men testen efter det har visat minus. Kan ej räkna ut när jag har haft ÄL för jag har ammat och ej fått min mens ännu.

Någon som vill berätta sin historia???

Jag ska snart till gyn för cellprov och då lär hon förhoppningsvis kunna se om jag är gravid eller inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 18:57
    Lägger in en uppdatering på hur det gått då det kan missas bland inläggen.
    Gjorde ett nytt test idag och det visade ett starkt plus. Nu är bara fråga hur långt gången jag är. Ska till en barnmorska på onsdag och kolla upp det. Återkommer när jag vet mer. Kan vara allt från v 4-10 säkert... pirrigt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 11:45
    Imorgon tisdag har jag tid för vul. Är grymt nyfiken på i vilken vecka jag är i. Är ju i minst vecka 6. Om jag är i v 9-10 elle rmer, ja då har jag fått minus fast jag varit gravid. Återstår att se! Återkommer imorgon med mer info!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 11:05
    Gynundersökning:
    Nu har jag varit och gjort vul. Det var lite svårt att mäta så doktorn ville jag ska komma tillbaka om en vecka igen. Hon gissade på kanske runt v 7-8 men det var svårt o säga sa hon. SÅ nu får jag gå och vänta igen på nästa besök.

• Svar på tråden Gravid men aldrig fått plus på stickan?
  • Anonym

fick minus 3 ggr påstickan ... sen åkte in til lakuten .för smärtor visade då genom blodprov att jag är gravid .fast i tidigt skede.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-23 16:55:27 följande:
    Mf kanske du fått?
    Om jag fått MF borde jag inte börjat blöda då? Jag fick de svaga plussen på testerna för ca tre veckor sedan....

Har läst om personer här på FL som fick minus på minus på minus.... Men som varit gravida, som tillslut fick de bekräftat via blodprov eller gynundersökning... Vill höra era historier. Hur kommer det sig att ni inte fick plus på stickan fast ni var gravida?
  • Anonym

alltså så här .. för det första behöver det inte visa i början om man e gravid beror å¨hur mkt hcg man har iblodet för varannan dag ökar hcg i kroppen dubbelt.. mej visa dom inte för att det e så tidigt & så vet dom inte vart graviditeten sitter . om det e i äggstocken eller i livmodern .. såå man får se ..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-23 18:01:37 följande:
    alltså så här .. för det första behöver det inte visa i början om man e gravid beror å¨hur mkt hcg man har iblodet för varannan dag ökar hcg i kroppen dubbelt.. mej visa dom inte för att det e så tidigt & så vet dom inte vart graviditeten sitter . om det e i äggstocken eller i livmodern .. såå man får se ..
    Så du har inte plussat än eller plussade du sent?
    Är medveten om att hcg ökar mycket i början och man oftast inte får plus förrän man passerat BIM. Med min son plussa jag på BIM-6... Jag tog två tester med två dagars mellanrum.. dom visade detta svaga streck (asså plus). Sedan testa jag en vecka senare och det visade nada.

Antar du menar att ägget kan sätta sig i äggledaren och inte äggstocken..... men när bör jag börja få ont då? Eller om jag fått utomkvedsskap eller vad det heter.. när bör jag känn ava det ifall jag nu är gravid?
  • Anonym

ja dte vet man ju inte.. . dom hålelr ju koll på mig nu för det e för tidigt in i graviditeten för att se.. första veckorna e dte jätte svårt att se vart gravididieten sitter ., . jo men min mens har varit för senad över 2 veckor & mitt test visade oxå svagt + & sne inget .. konstigt det där.. . gå & ta ett blod prov :D

• Smulu
    Anonym skrev 2008-09-23 15:40:11 följande:
    ska snart till gyn för cellprov och då lär hon förhoppningsvis kunna se om jag är gravid eller inte.
    Kan det vid cellprov/gynundersökning?!?!?!
    Hur då i såfall?
    De måste väl ändå ta ett prov?! urin eller blodprov.
    Men det är klart de borde ju kunna hjälpa dig vid det tillfället.
  • Anonym
    Smulu skrev 2008-09-23 19:51:29 följande:
    Kan det vid cellprov/gynundersökning?!?!?! Hur då i såfall?De måste väl ändå ta ett prov?! urin eller blodprov.Men det är klart de borde ju kunna hjälpa dig vid det tillfället.
    Ja livmoderhalsen förändras när man blir gravid. En läkaren kan genom vaginal förlossning se om man är gravid omkring vecka sju och framåt. Om jag skulle vara gravid har jag ingen aning om hur långt gången jag är... Fick något som liknade en nidblödning (jag hade det med första barnet) för 5-6 veckor sedan. Så om det skulle ha varit det borde jag vara runt vecka 7-8 nu.

Jag ska fråga gyn då iaf om det ser ut som jag skulle kunna vara gravid. Hon kan säkert känna på livmodern också om den blivit större. I vecka nio har livmodern redan fördubblat sig i storlek.
  • Anonym

men det e just dte trådstartaren att jag har haft 3 överläkare & dom vet inte ens vart min gravidtetet sitter , , i tidig fas ser dom bara dte genom blodprov & ändå kanske jag är runt v 2 minst .

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-24 08:28:01 följande:
    men det e just dte trådstartaren att jag har haft 3 överläkare & dom vet inte ens vart min gravidtetet sitter , , i tidig fas ser dom bara dte genom blodprov & ändå kanske jag är runt v 2 minst .
    Men om du bara i v 2 så har du inget i min tråd att göra. Jag efterlyser dom som kanske hade en aning om att dom var gravida men inte fick plus hemma på test någon gång utan som tillslut fick det bekräftat av en läkare på något sätt i tredje fjärde månaden.

Jag började ha sex när min son var 6 veckor gammal. Han är nu 24 veckor.... Har alltid haft oskyddat. Dock har jag ammat men slutat nu. Haft något som liknade nidblödningen jag had enär jag väntade min son.... Men inga test jag gör visar plus längre. De första testen jag gjorde för ca 3 veckor sidan visade svagt plus MEN plusset försvann efter ca 10 min båda gångerna.

Vet att det finns de som är sk. låghormnare som får plus väldigt sent.... Vill höra era historier.
Svar på tråden Gravid men aldrig fått plus på stickan?