God & nyttig morgonjuice?
Hej!
Jag har blivit så törstig på morgonen och undrar nu om någon kan tipsa mig om en god och nyttig juice; alltså helst inget socker och en massa tillsatsämnen.
Någon kanske har läst ett juice-test?
Hej!
Jag har blivit så törstig på morgonen och undrar nu om någon kan tipsa mig om en god och nyttig juice; alltså helst inget socker och en massa tillsatsämnen.
Någon kanske har läst ett juice-test?
Brämhults juicer? Färskpressade och utan tillsatt socker. Kostar lite mer men de är så mkt godare .
Någon färskpressad borde ju funka... Det SKA ju bara vara ren juice om man ska tro på det
brämhults eller tropikana... god morgon har med färskpressad...
Om du ska vara riktigt nyttig så kan du ju pressa juice själv... då får du precis det du vill ha :)
Annars tror jag också att Brämhults är bra.
Om du inte kan dricka vatten så prova att dricka citronvatten, jättegott och enkelt :)
go morgon juice med järn & folsyra... e ju himla bra!
men den smakar ju fy satan... som att den legat i ett par rostiga järnrör länge
Att det står "färskpressad" på juiceförpackningen är ingen garanti för att den verkligen är färskpressad. Brämhults juicer är DE ENDA juicerna i en vanlig mataffär som verkligen är färskpressade på riktigt. Brämhults juicer ska vara ute i affären senast 24 timmar efter att den pressats, medan det lika dyra märket Tropicana kan lagras i upp till 11 månader innan det når affären.
Alla andra "färskpressade" juicer som finns på marknaden är också bara fejk. Det är billigare att pressa t.ex. apelsiner i Brasilien där de odlas, och sedan separera juicen från fruktköttet för att sedan tillföra fruktköttet långt senare, än att frakta hela apelsiner till exempelvis Sverige och göra juice av dem här. Det är därför många juicer kallas färskpressade, när de i själva verket lagrats lääänge och är fullproppade med ämnen som inte är färskpressad juice.
Men Brämhults är som sagt okej. Ett annat tips är ju att pressa egen juice för det absolut godaste resultatet.
Källa: Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson
Brämhults är antagligen det bästa alternativet om man ska köpa juice på förpackning men den är precis som all annan komersiell juice pastöriserad, dvs upphettad. Då försvinner mycket vitaminer och alla enzymer.
Det absolut bästa är att pressa sin egen juice hemma, av ekologiska apelsiner. Då vet man (förhoppningsvis)vad man får i sig.
Det är supergott och nyttigt att pressa annat grönt också som äpple, gurka, morötter, ingefära, melon etc. Kan varmt rekommendera en råsaftscentrifug. Värt pengarna.
Kiviks juice är oxå helt ljuvlig. 35 spänn för en liter men i en helt annan klass än de vanliga...
Ät gärna frukten istället, då får man i sig fibrer också!