• Happy 2

Iskalla händer & fötter + blåa läppar på 10månaders.

När min 10månaders dotter har sovit och vaknar så är hon iskall om kroppen. Händerna o fötterna känns som isbitar, hon är även kall runt munnen och har blåaktiga läppar. När hon vart uppe i ca en halvtimme så börjar hon återfå sin värme. Värst är det på morgonen, då kan hon frysa så att hon skakar. Jag vet inte alls vad det beror på, det är någon som jag uppmärksammat nu den senaste månaden. När hon sover så har hon på sig en helkropps pyjamas & ett vanligt täcke, och det är inte så att hon sparkar av sig täcket, utan hon är lika kall trotts att hon legat varmt o skönt under täcket hela natten. När jag tagit tempen på henne så överstiger den sällan 36,7. Kan d va så att hon bara är lite kall av sig, lr kan det vara ngt som är fel???

• Svar på tråden Iskalla händer & fötter + blåa läppar på 10månaders.
  • fam kaos

Syresättningen till blodet, kan det vara det tro? Att hon syresätter blodet för dåligt?

• Fräknis

Hmm ingen aning,kanske bäst att kolla upp...?
    kram/M

• poik07

Hon kan ju ha dålig blod sirk.

Vår dotter har ett hjärtfel och har just detta. Händer, fötter och läppar. Inget farligt säger vår läkare. Men gå till VC el BVC och fråga om du är orolig.

• fam kaos

Jag har så svagt i bakhuvudet om nån dokumentär jag sett om ett barn som var liknande, kall och blå runt läpparna. Det barnet opererades men mer minns jag inte.
    Hurosmhelst bör du iallafall ta upp det med bvc inom det snaraste, för säkerhets skull.

• Pilea

Hon kanske har blåsljud på hjärtat och att syresättningen då inte funkar helt 100:a. Tycker du ska ta upp detta med BVC så att en läkare får lyssna på henne!

• Happy 2

Tack så jätte mkt,ska ta upp d med bvc när vi ska dit i nästa vecka.
    Min äldre dotter har ett hjärtfel som gör att vi måste va vaksamma om hon får blåa läppar då det på henne innebär att hon inte syrestätter sig som hon ska.
    när jag nu sett att min minsta dotter hade blåa läppar kom jag& tänka på det att hon också kanske hade något fel på hjärtat, men kunde inte riktigt koppla ihop det med att hon var så kall, då blåheten kommer pga att hon fryser antar jag.
    Dålig blodcirkulation kan jag tänka mig att det kan vara, men är det verkligen vanligt på så små barn?
    Ja, jag vet inte alls, men heltklart värt att kolla upp antar jag. Bättre ta det säkra före det osäkra :)

• Jeanette1986

har hon ätit bra sista tiden?
    min son fick precis likadant för en vecka sen och han åt typ ingenting. gick till barnläkaren som konstaterade astt han hade virusblåsor i halsen som gjorde att det gjorde ont när han åt. och eftersom han ätit dåligt gick all energi till de inre organen och händerna,fötterna mm blev "lidande" om du förstår..så de behöver inte vara nåt allvarligt.

Svar på tråden Iskalla händer & fötter + blåa läppar på 10månaders.