• Anonym

Nytt jobb - lite frågor - timlön..med mera

Har nytt jobb med timlön.
    Lite frågor..
    - Det står att jag kommer tjäna 110 kr i timmen INKLUSIVE semesterersättning 12%. Vad innebär det i praktiken? Får jag mina 110 kr per timme vid varje lön eller betalas en viss procent av det ut i efterhand?
    - "Lönen betalas ut i efterskott månadsvis den 25:e.." står det. Innebär det att jag får lön den 25:e OKTOBER om jag börjar jobba imorgon?

• Svar på tråden Nytt jobb - lite frågor - timlön..med mera
  • Anonym

Du kommer att få en lön på 110 kr. Då är din semestelön med varje månad. Så om du ska ha semester måste du lägga undan själv. Annars får du inget när du väl är borta från jobbet.
    Jag har själv haft så i 3 år och det funkar aldrig. Pengarna bränner man ändå. Sen har man inte råd att ta semester.....

Lönen får du ut den 25 oktober ja. Du måste jobba en månad för att få ut din lön.

• Anonym

Din timpenning är alltså 96,80kr Exklusive semesterers.
    Det är INTE bra betalt.....

• Anonym

Ok..ja men för min del funkar det bra för mina semesterpengar kommer nån annanstans ifrån
    Tack för svar

• Anonym

Två olika svar

• Anonym

Det är inte 2 olika svar. Du kommer att få ut 110 kr på lönen. Och då måste du stoppa undan sem pengarna....

• Anonym (hejsan)

ja du får 112 kr i timmen (semesterersättningen inräknad) jag har haft det så i många år men var ändå "ledig" på sommaren för då var jag alltid tvungen att stämpla. Och det faktum att jag fått semesterersättning påverkade inte min stämpling (jag var inte tvungen att lägga undan några pengar)

ja lönen kommer en månad i efterskott

Du har rätt till månadslön om du får ett vikariat längre än ett visst antal månader, så kolla upp det direkt! Har du tur slipper du gå på timlön så länge

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-23 18:41:31 följande:
    Din timpenning är alltså 96,80kr Exklusive semesterers. Det är INTE bra betalt.....
    Men jag tjänar alltså 110/timme varje månad??

Inte bra..? Nä kanske inte, men vad baserar du det på? Du vet inte VAD det är, hur gammal jag är osv...
  • Anonym

Eftersom du har 110 kr/timme INKLUSIVE semester ers så får du 110kr/timme.
    Hade du haft 110 Exklusive semesterersättning hade du haft 112 kr/timme.

Nej jag vet INTE vad du ska jobba med... Inte hur gammal du är heller. Men det låter inte bra. Bara min åsikt.

• xandra84

jag har 103 i timmen plus semesterersättning på hur många timmar jag jobbat och jag tycker att det är jättebra pengar..är snart färdig usk och får väl bara ngra kr till men det är inte dåligt!!! så 110 tycker jag är bra plus då semesterersättning!!

• Anonym

Hade 110 kr i timen som outbildat vårdbiträde på ett ålderdomshem.
    Helt ok då jag hade högst förutom en som hade utbildning och erfarenhet.
    Men inte en bra lön alls eg. Men så är det ju inom vården.

• Anonym

Xandra84.
    Men nu har hon ju INTE 110kr Exklusive semesterers. Utan Inklusive.
    Därför får hon bara 96,80 kr/timme. DET är inte bra lön....

• Anonym

Jag har 111kr/ timme  plus semesterersättning  12%

• Anonym

Och jag har 135 kr/timme Exklusive semesterersättning.....

Svar på tråden Nytt jobb - lite frågor - timlön..med mera