• With a devilish smile

"Huggande" smärta i ena sidan av ryggen..

Jag har en huggande & ihållande smärta i hela ena sidan av ryggen , det vill inte släppa heller.
    Någon som vet vad detta kan vara eller hur man kan bli av med det ?
    har även sammandragningar men inte så mycket men iallfall.

Har kraftig foglossning men detta är nog inte det,
    en helt annan smärta nu :(

• Svar på tråden "Huggande" smärta i ena sidan av ryggen..
  • martina g

precis så har jag oxå!=O..på höger sida,hugger till så att det ibland ilar ner i hela låren,men har mycket sammandragningar dock...har kollat om det är uvi,men det var det inte...nån som vet vad detta är?

• FamÅsling

Jag har oxå smärtsamma hugningar i ryggsidan,i höjd med slutet av bröstkorgen.. Igen anning va det är, men det gör jävligt ont.. Ska till min barnmorska på måndag, ska prata med henne då!

• Med Bebis

Kan vara njursten det hade jag det gjorde ont på ena sidan av ryggen och stråla motmidjan och ner i ljumsken kunde inte ligga ner. men hade inte sammandragningar det låter inte bra

• With a devilish smile

Idag har det släppt en hel del ,
    har lite känningar av det men det känns som när man trycker på
    ett blåmärke där njuren sitter .
    Var hos min barnmorska idag men glömde att ta upp detta, smart jag är :P

• splitends

hejhej hydronefos är det förmodligen. har vart inne på sjukan och fått massasprutor och fått hemmassa tabletter för det. har även en vänn som haft det när hon va gravid o hon fick kateter för hon fick dte i sammband med uvi.

jag får smärtorna så ont att jag inte äns kan röra mig när dom kommer ..får inte upp locket till tabletterna eller nått..
    finns tydligen i olika grader va jag förstått.. men ring förlossningen nästa gång ni får dte så får dom titta i ultraljud på njuren så hittar dom felet!

• Eddieee

ja är bara i vacka 21 och har fått smärtor i tyggen tre gånger nu. När det händer kommer de fort och gör intensivt ont i tio minuter sen släpper de långsamt. Det sitter i korsryggen, till höger om ryggraden. Känns som en kniv i ryggen. De gör så ont så att ja inte kan ligga still, än än så länge har de bara hänt när ja ligger ner.
    Det är riktigt obehagligt!
    Nån som vet nått?

• Madde86

Hej, be dom göra ultraljud på njurarna. Jättevanligt med hydronefos ( njuren blir förstorad) jag har de problemet mest på högersida och det gör jätteont. kram

• Eddieee
    Madde86 skrev 2008-10-29 12:56:52 följande:
    Hej, be dom göra ultraljud på njurarna. Jättevanligt med hydronefos ( njuren blir förstorad) jag har de problemet mest på högersida och det gör jätteont. kram
    tack de ska ja göra! va kan man göra åt de?
  • Madde86
    Eddieee skrev 2008-10-29 13:05:09 följande:
    tack de ska ja göra! va kan man göra åt de?
    Dom har inte gjort så mycket, jag har fått ätit värktabletter och sen är jag sjukskriven. Jag fick mycket problem med mitt urin så jag har fått använda kateter ( tomt mig själv 2-3 gånger om dagen) Låg inne på huddinge i fyra dagar och fick antibiotika för att jag hade fått infektion som var på väg till njurarna.

hoppas dom kollar upp det, jag vet hur j*** ont det gör.
  • heidi021

Jag brukar också få ont i vänstra sidan av ryggen längst ner..
    Va skönt o läsa att man inte är ensam om det. Då kanske de är vanligt.. =)

• Eddieee

Madde86:
    oki.. Ja jag ska verkligen kolla upp de! Hoppas de inte e något allvarligt utan bara "vanliga" graviditetskrämpor :)
    tack :)

• LyckligaFlickan

Jag vaknade för en vecka sedan men en otrolig smärta i vänster sida. Fick åka in till akuten och det visade sig vara njursten. Den smärtan jag hade var ihållande och gick inte över förrens jag hade fått ut stenen. De sa att detta var vanligt under veckorna ca 20-25. Då organen har börjat mjukna för att ge plats åt bebisen.

• heidi021

LyckligaFlickan: Ojj, vad läskigt när sånt händer.. Men hoppas att allting är bra nu =)

• LyckligaFlickan
    heidi021 skrev 2008-10-30 18:25:17 följande:
    LyckligaFlickan: Ojj, vad läskigt när sånt händer.. Men hoppas att allting är bra nu =)
    Det är bättre nu :) Men när man fick den där smärtan så tänkte man direkt att det kanske har hänt något med barnet. Som om man inte har tillräckligt mycket att oroa sig över :)
Svar på tråden "Huggande" smärta i ena sidan av ryggen..