Trottoarbonden skrev 2008-09-23 20:52:22 följande:
Hur är det när han ligger ner annars? Alltså inte vid sovande? Det jag fiskar efter är att han kanske har som min son hade, besvär med att magmunnen inte sluter helt tätt. Det kan liknas vid att ha magkatarr och då är det inte alls skönt att just ligga ner. Kräks han mycket?Min son var också oerhört svårnattad.
Han brukar ligga i gymmet iaf, men iofs inte jätte långa stunder.. vagnen hatar han, och att åka bil hatar han.
Han kräks ganska mycket efter att han ätit, och upp till nån timme efteråt.
Men om det var så, då borde han väl inte vara så ledsen när vi bär? :-/
Labrat skrev 2008-09-23 21:08:44 följande:
Som sagt, har ni testat att ge mer mat?Kan funka iaf på kvällen att bada lillen innan han ska sova, min lille gosse blir lugn o dåsig av det iaf.. Hoppas att det löser sig för er, låter tokjobbigt att ha det så här ..*kramar om*
Jag brukar amma honom flera gånger, brukar amma när jag märker att han är trött och vill sova, skriker han sedan så brukar jag amma igen efter en stund, och så kan jag hålla på så tills han somnar antingen vid bröstet eller i famnen.
Han ökar så mkt i vikt, ca 300 gram i veckan, så han får i sog tillräckligt trodde jag?!
Bada eller duscha brukar vi göra, inte varje kväll men ofta.. det älskar han. Men det blir ändå alltid likadant när det väl är dags att somna.