• millan83

Varför skriker han hysteriskt varje gång han ska sova?

Jag orkar snart inte mer!
    Han är 4 månader och vi har haft det såhär mer eller mindre hela tiden.
    Nästan varje gång det är dags att sova, både på dagen och kvällen, så skriker han hysteriskt. Enda gången det inte är så är när han somnar vid bröstet, men det vill han inte alltid.
    Jag är så frustrerad så jag vet inte var jag ska ta vägen.. det var några veckor sedan nu som jag var så frustrerad att tårarna sprutar, men ikväll...
    Vad ska jag göra? När tar det slut?

Lucas 080603
  • Svar på tråden Varför skriker han hysteriskt varje gång han ska sova?
  • Vonkan84

Men hur gör du när han ska somna då?

* Casper 080210 *
  • millan83

Jag har testat allt!
    Vi bär honom tills han somnar, sjunger för honom, pratar med honon, är tysta.. lägger vi ner honom blir han ännu mer hysterisk.

Lucas 080603
  • SanSin

Sover han när ni lägger er samtidigt som honom då?

• millan83
    SanSin skrev 2008-09-23 20:46:46 följande:
    Sover han när ni lägger er samtidigt som honom då?
    Nä han vill inte ligga ner alls.. skriker bara värre då :-/
    Det är som att han kämpar emot sömnen..
    Lucas 080603
  • Trottoarbonden

Hur är det när han ligger ner annars? Alltså inte vid sovande?
    Det jag fiskar efter är att han kanske har som min son hade, besvär med att magmunnen inte sluter helt tätt. Det kan liknas vid att ha magkatarr och då är det inte alls skönt att just ligga ner. Kräks han mycket?
    Min son var också oerhört svårnattad.

• linhen

Vår son gjorde så ett tag innan vi insåg att han inte var mätt nog. Han fick extra i flaska och efter det var det aldrig några problem.

• Labrat

Som sagt, har ni testat att ge mer mat?
    Kan funka iaf på kvällen att bada lillen innan han ska sova, min lille gosse blir lugn o dåsig av det iaf.. Hoppas att det löser sig för er, låter tokjobbigt att ha det så här ..*kramar om*

• millan83
    Trottoarbonden skrev 2008-09-23 20:52:22 följande:
    Hur är det när han ligger ner annars? Alltså inte vid sovande? Det jag fiskar efter är att han kanske har som min son hade, besvär med att magmunnen inte sluter helt tätt. Det kan liknas vid att ha magkatarr och då är det inte alls skönt att just ligga ner. Kräks han mycket?Min son var också oerhört svårnattad.
    Han brukar ligga i gymmet iaf, men iofs inte jätte långa stunder.. vagnen hatar han, och att åka bil hatar han.
    Han kräks ganska mycket efter att han ätit, och upp till nån timme efteråt.
    Men om det var så, då borde han väl inte vara så ledsen när vi bär? :-/
    Labrat skrev 2008-09-23 21:08:44 följande:
    Som sagt, har ni testat att ge mer mat?Kan funka iaf på kvällen att bada lillen innan han ska sova, min lille gosse blir lugn o dåsig av det iaf.. Hoppas att det löser sig för er, låter tokjobbigt att ha det så här ..*kramar om*
    Jag brukar amma honom flera gånger, brukar amma när jag märker att han är trött och vill sova, skriker han sedan så brukar jag amma igen efter en stund, och så kan jag hålla på så tills han somnar antingen vid bröstet eller i famnen.
    Han ökar så mkt i vikt, ca 300 gram i veckan, så han får i sog tillräckligt trodde jag?!
    Bada eller duscha brukar vi göra, inte varje kväll men ofta.. det älskar han. Men det blir ändå alltid likadant när det väl är dags att somna.
    Lucas 080603
  • Lil W

Jag har samma problem alltid hysterisk ledsen nu e vår son 5 månader och har vart så sen dag 1 men när han va sjuk då kunde jag lägga han ner vaken i sängen och han somna helt själv men inte när han är frisk.
    Vet inte heller vad vi ska göra snart och det är så här vid varje tillfälle han ska sova.
    Har provat allt välling vatten men inget passar.
    Vi har även provat olika ställningar att han e upp mot axeln liggandes på våra ben liggandes i famnen som om han skulle ammas men inget hjälper och lägger vi honom i spjälisen så blir det ramaskri och 100 ggr värre.
    Vad är så fel min son kräks kanske mer än va så pass gammal mot vad han är men vad finns då för hjälp att få?

• millan83
    Lil W skrev 2008-09-23 21:15:01 följande:
    Jag har samma problem alltid hysterisk ledsen nu e vår son 5 månader och har vart så sen dag 1 men när han va sjuk då kunde jag lägga han ner vaken i sängen och han somna helt själv men inte när han är frisk.Vet inte heller vad vi ska göra snart och det är så här vid varje tillfälle han ska sova.Har provat allt välling vatten men inget passar.Vi har även provat olika ställningar att han e upp mot axeln liggandes på våra ben liggandes i famnen som om han skulle ammas men inget hjälper och lägger vi honom i spjälisen så blir det ramaskri och 100 ggr värre.Vad är så fel min son kräks kanske mer än va så pass gammal mot vad han är men vad finns då för hjälp att få?
    Ja det är samma här, ingenting hjälper. Han skriker tills han somnar ändå. Och jag tycker så synd om honom   jag får så fruktansvärt dåligt samvete eftersom jag blir så frustrerad oxå.
    Lucas 080603
Svar på tråden Varför skriker han hysteriskt varje gång han ska sova?