• jenni82

Pierca näsan hos frissan?

Är det någon som vet om det överhuvudtaget görs längre?
    Och om ja, vart i stockholmsområdet (haninge) kan man göra det? Har letat som en tok!

• Svar på tråden Pierca näsan hos frissan?
  • MILFilicious

Ja de kan man. Frågan jag ställer mig är; varför vill nån göra det?

• Clobberella

Varför inte gå till en seriös piercare som vet vad han/hon sysslar med istället?

• jenni82

hehe nu är det ju inte jag som ska göra det =)
    utan en vän till mig som vill ha det så billigt som möjligt
    I make no judgements. Jag är en snäll vän som gör efterforskningar istället =D

så... om någon vet? är tacksam för svar!

• snapdragon

det förekommer men är helt förkastligt.
    dålig hygien
    okunnig personal
    användning av håltagarpistoler som inte skär igenom vävnaden som en kanyl utan krossar/sliter sönder den.
    ingen vettig eftervård.
    oftast smycken som är för tunna och inte är gjorda för att användas som piercingsmycken.

skulle aldrig gå till en frisör för att få en piercing, det är det piercare är till för.

• Linda25

Ska försvara oss frisörer lite . Blomdahl har numera även utbildning i näspiercing, så om man går utbildningen för öronhål, brukar de ha "kampanjpris" om man även går utbildningen för näsa. Så därför kan frisörer också pierca näsa!
    Men tyvärr vet jag inte var!!! Men håll utkik efter skyltar med Blomdahls så kanske du hittar lättare! Lycka till!

♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • snapdragon

din vän borde vara lite snällare mot sin kropp och inte utsätta den för onödig skada för att spara lite pengar.

• Lucky Little Me

Jag kan bara säga såhär: råd henne att inte göra det, det görs ju då med pistol vilket inte ger något bra resultat, hon bör göra hos piercare med riktigt nål, då stansas hålet ut istället och risken för komplikationer minskar.

• jenni82
    Linda25 skrev 2008-09-23 21:25:13 följande:
    Ska försvara oss frisörer lite . Blomdahl har numera även utbildning i näspiercing, så om man går utbildningen för öronhål, brukar de ha "kampanjpris" om man även går utbildningen för näsa. Så därför kan frisörer också pierca näsa!Men tyvärr vet jag inte var!!! Men håll utkik efter skyltar med Blomdahls så kanske du hittar lättare! Lycka till!
    Tack för ditt svar!
  • snapdragon

vilka håller i denna utbildning?
    lär man sig att pierca eller att använda håltagarpistol?
    har du någonsin sett en frisersalong med autoklav?

Ska försvara oss frisörer lite . Blomdahl har numera även utbildning i näspiercing, så om man går utbildningen för öronhål, brukar de ha "kampanjpris" om man även går utbildningen för näsa. Så därför kan frisörer också pierca näsa!Men tyvärr vet jag inte var!!! Men håll utkik efter skyltar med Blomdahls så kanske du hittar lättare! Lycka till!
  • MILFilicious
    Neej ni frisörer kan inte pierca. Däremot kan ni skjuta hål. Långt ifrån samma sak.
Svar på tråden Pierca näsan hos frissan?