• Proletariatet

Född v.24+, hur länge vårdades barnet i respirator?

Hejsan! Har kollat runt lite och det verkar ju himla varierande hur länge barnen födda i v.24 behöver ha respirator. Vi var och hälsade på på neo igår och de minns Tyra som "hon som hade lite svårt att komma ur respiratorn". Hon hade det 7,5 vecka, såklart CPAP emellanåt, men hon klarade i regel inte mer än någon timme innan saturationen försvagades och tillslut la hon av helt om det blev för jobbigt. Skulle bara vara lite intressant att se hur det varit för andra.
    Allt gott!
    /nanna

• Svar på tråden Född v.24+, hur länge vårdades barnet i respirator?
  • MsBeauty

Min son hade respirator i en vecka, men han hade kommit ur tidigare om det inte var för att han skulle operera ductus (sa dem). Han föddes 24+2

• dumle71

Hej! Vår son hade respiratorn i tre veckor, han föddes 24+2.

• V24

Hej Nanna! Sonen hade respirator till han var 6 veckor. Cpap däremellan totalt 2 veckor. I vårt fall var det infektioner som gjorde att han fick tillbaka respiratorn mellan varven.

• Proletariatet

Tack för svaren! Hittills verkar ju Tyra ha onekligen ha varit seg ur, om jag gör det man absolut inte får, jämför litegrann

• linderi

Ella låg 8 veckor(kommer inte riktigt ihåg, kanske 8,5 vecka)i respirator och var i princip aldrig ur den under den tiden. Klarade 15 min någongång. Det kom helt plötsligt(kändes det som) att hon orkade.

• linderi

Glömde skriva att Ella är född i v23+5!

• twins2

Mina tvillingar är födda i v 24+3. En av den låg i respirator mellan 1-2 veckor och den andra behövde inte respirator alls, vilket vi förstått är ovanligt.

• Adni

Har dotter född 24+0. Hon låg i respirator i knappt 40 dagar innan hon kunde gå över till cpap helt. Hon hann aldrig få kortison, viket ju kan korta tiden i resp.

• Proletariatet
    Adni skrev 2008-10-02 08:54:42 följande:
    Har dotter född 24+0. Hon låg i respirator i knappt 40 dagar innan hon kunde gå över till cpap helt. Hon hann aldrig få kortison, viket ju kan korta tiden i resp.
    Då låg hon nästan lika länge som Tyra i respen med andra ord, trots att Tyra hann få båda doserna med kortison, tänk vad varierande det är! Mår hon bra idag?
Svar på tråden Född v.24+, hur länge vårdades barnet i respirator?