När började ditt barn "läsa" Bamse?
Funderar nämligen på att ge bort en prenumeration till ett barn jag vet inte läst Bamse ännu.
Funderar nämligen på att ge bort en prenumeration till ett barn jag vet inte läst Bamse ännu.
Jag läste Bamse för min 4 månaders bebis för första gången i helgen. Han tittatde fascinerat på alla fina bilder och färger och lyssnade till min röst. Inte för att han kan ha förstått något, men trevligt hade vi båda två.
Min dotter fick sin första prenumeration och började "läsa" Bamse när hon var strax innan två år, och hon har älskat Bamse ända sedan dess. Så mycket att vi har tvingats införa regeln "varannan kvälls godnattsaga är en Bamse och varannan kväll en bok". Annars skulle hon vilja läsa Bamse varje kväll (och både jag och min sambo kan lessna lite på Bamse heeela tiden).
Nu är hon 4 1/2 och kan själv efter godnattsagan läsa Bamsetidningar i sängen innan hon somnar. Hon har haft det som kvällsritual i snart ett år. I början bläddrade hon bara i dem och kom ihåg historierna, men nu läser hon på riktigt och det märks att det har blivit ännu roligare för henne.
En av dotterns favoritlekar är för övrigt "Bamse-frågesport"...
Jag undrar ibland hur hon blev så himla intresserad av Bamse. Jag gillar tidningen, men har absolut inte pushat för att det ska bli dotterns favorit.
Hon var 2½ men nu vid 3½ så är intresset helt klar större.
Låter som en bra present.
Min son är snart 2,5 år och älskar Bamse.
Vi läser Bamse varje kväll, ingen annan bok duger :) han är 2år.
3-4 års åldern
Vi prenumererar på Bamse-tidningen åt Lina; 4½ år. Hon älskar det! Att den kommer med posten - till henne! Sedan läser vi i den (berättar ur den) på kvällarna istället för "vanlig saga"... Pekar på bilderna och pratar om det vi ser. /Viola.
Wilmer ÄLSKAR Bamse, nu är han tre, men han har läst den i minst ett år. Jag måste dock säga att han fått många "fula" ord från just Bamse, ex "Korkskalle" "Dumskalle" "Korkboll" "Slå ner någon" etc. Inte bra!
Min dotter har älskat från 2 år men tidningen tycker jag hon är för liten för. Hon läser små böcker istället. Nu verkar hon börja fatta lite hur man läser en serietidning, så jag tänkte eventuellt ge henne en prenumeration när hon blir 4. Å andra sidan har jag hundra tidningar från när jag var liten så jag vet inte än. Älskar Bamse gör hon iaf
Kommer ej ihåg exakt men det var runt han va 2 år som vi läste de först men han fick egen prenumeration när han va 3 år.