• Emelianfian

Hur stor chans har barn födda mellan 24+0-26+0 att överleva?

Vet inte riktigt vad jag ska lägga detta inlägg men testar här iom att många här nog fått tidigt.

Som frågan lyder då och hur länge måste bebisen ligga på NEO?

♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ syskon på väg - jan 2oo9 ♥
  • Svar på tråden Hur stor chans har barn födda mellan 24+0-26+0 att överleva?
  • poik07

Såg på serien sjukhuset.. Där sa de att det är en 50 % chans när barnen föds i V. 23.

Är det på G, eller är du bara orolig??

• Emelianfian
    poik07 skrev 2008-09-23 22:11:18 följande:
    Såg på serien sjukhuset.. Där sa de att det är en 50 % chans när barnen föds i V. 23.Är det på G, eller är du bara orolig??
    Okej... är i vecka 24+0 idag... jag vet inte riktigt vad jag ska tro... trodde nyss att jag börjat läcka vatten men är inte säker då jag inte tycker det kommer alls mycket kan ju vara nått annat med.... känner att jag ville veta chanserna. tror jag läste att är de födda i vecka 26+0 så har de goda chanser att överleva...
    ♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ syskon på väg - jan 2oo9 ♥
  • poik07

Om du tror att du läcker vatten ska du åka in och kolla upp det. Det kan va så att du behöver vara sängliggande. Tycker du skall kolla med gyn, bor du i en storstad så finns ju akutgyn... Alt. Förlossningen. Lukta på tex. trosorna... Äckligt, men vatten luktar knappt något.

• AochJsMamma
    poik07 skrev 2008-09-23 22:20:24 följande:
    Om du tror att du läcker vatten ska du åka in och kolla upp det. Det kan va så att du behöver vara sängliggande. Tycker du skall kolla med gyn, bor du i en storstad så finns ju akutgyn... Alt. Förlossningen. Lukta på tex. trosorna... Äckligt, men vatten luktar knappt något.
    håller helt med, misstänkt vattenavgång ska man ringa förlossningen om, de vill säkert göra en koll för säkerhetsskull. Bättre att rinag en gång för mkt än en gång för lite.
    ~~ ♥ ♥ 24 augusti kom vår älskade Alexander till världen! ♥ ♥ ~~
  • poik07

Hur går det TS?? Hoppas du inte blev för skrämd av våra ord...

• Mylingen

Ring bums! Varje dag kan vara avgörande så tidigt. Om man kan fördröja en eventuell förlossning ett dygn kan du hinna få kortisonsprutor som gör att din bebis får en mycket bättre chans att klara sig. Det skyndar på lungornas utveckling.

• Proletariatet

I januari i år låg jag inlagd pga hotande förtidsbörd, när jag nådde vecka 24+0 sa läkarna att överlevnadschansen där (i uppsala) ligger på ca 80% den veckan (jämfört med de 50% de gav oss i nov.06 då dottern föddes i v.24+1).
    Håller med övriga om att du bör ringa in, hellre en gång för mycket än en för lite!
    Hoppas att det inte är fostervatten.

• hotten

överlevnads % är hög som sagt, livslånga men är oxå enormt stora! många sådanna små att man klassas som fullt frisk,
    men i mitt tycke är inte tex halvblind, lite förlamad osv helt friskt... å inte tala om alla svårigheterna barnet själv får å föräldrarna under åren...

• Molly i Skåne
    hotten skrev 2008-09-24 08:49:24 följande:
    överlevnads % är hög som sagt, livslånga men är oxå enormt stora! många sådanna små att man klassas som fullt frisk, men i mitt tycke är inte tex halvblind, lite förlamad osv helt friskt... å inte tala om alla svårigheterna barnet själv får å föräldrarna under åren...
    Måste be dig förtydliga vad du menar-förstår nog inte riktigt.
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • poik07

Hej TS... Hur går det med "vattnet"??

Svar på tråden Hur stor chans har barn födda mellan 24+0-26+0 att överleva?