Hur stor chans har barn födda mellan 24+0-26+0 att överleva?
Vet inte riktigt vad jag ska lägga detta inlägg men testar här iom att många här nog fått tidigt.
Som frågan lyder då och hur länge måste bebisen ligga på NEO?
Vet inte riktigt vad jag ska lägga detta inlägg men testar här iom att många här nog fått tidigt.
Som frågan lyder då och hur länge måste bebisen ligga på NEO?
Såg på serien sjukhuset.. Där sa de att det är en 50 % chans när barnen föds i V. 23.
Är det på G, eller är du bara orolig??
Om du tror att du läcker vatten ska du åka in och kolla upp det. Det kan va så att du behöver vara sängliggande. Tycker du skall kolla med gyn, bor du i en storstad så finns ju akutgyn... Alt. Förlossningen. Lukta på tex. trosorna... Äckligt, men vatten luktar knappt något.
Hur går det TS?? Hoppas du inte blev för skrämd av våra ord...
Ring bums! Varje dag kan vara avgörande så tidigt. Om man kan fördröja en eventuell förlossning ett dygn kan du hinna få kortisonsprutor som gör att din bebis får en mycket bättre chans att klara sig. Det skyndar på lungornas utveckling.
I januari i år låg jag inlagd pga hotande förtidsbörd, när jag nådde vecka 24+0 sa läkarna att överlevnadschansen där (i uppsala) ligger på ca 80% den veckan (jämfört med de 50% de gav oss i nov.06 då dottern föddes i v.24+1).
Håller med övriga om att du bör ringa in, hellre en gång för mycket än en för lite!
Hoppas att det inte är fostervatten.
överlevnads % är hög som sagt, livslånga men är oxå enormt stora! många sådanna små att man klassas som fullt frisk,
men i mitt tycke är inte tex halvblind, lite förlamad osv helt friskt... å inte tala om alla svårigheterna barnet själv får å föräldrarna under åren...
Hej TS... Hur går det med "vattnet"??