Mässlingen, femte sjukan eller VAD???
Min lille kille på 22 mån fick lite utslag, såg ut som myggbett i lördags. Inte mer med det förrens på söndagen då jag såg fler prickar.. nå´n på magen nå´n på ryggen. Sen fler små små röda prickar på ryggen och benen. Hrmmm vattkoppor på g tänkte jag? Ingen feber så långt.
På måndag morgon är han full med prickar över hela kroppen och feber... är nu säker på att prickarna ska bilda små blåsor med vätska. MEN näeeee
Prickarna blir till hela fält med rött, flyter samman mer som mässlingen. Feber runt 39-40 grader och lite snuvig och hostig.
Idag tisdag fortfarande hög feber och väldigt röd över hela kroppen.
Var på vårdcentralen och hon pratade om 5 dagar och att det skulle vara något virus... att det skulle gå över sedan. Hörde något om femte sjukan men tycker inte det stämmer med de röda kinderna som ska vara från början. Eller??? Någon som vet mer om denna sjukdom???
Tycker bara det är konstigt att det började med små prickar och inte feber, inte några röda kinder. Tycker inte något stämmer in, men inte heller att det låter som något farligt. Bara mystiskt.. känns väl alltid bättre med en diagnos antar jag.
Brukar era små vara kalla om fötter och händer när de har hög feber, något som Monz har. Skumt?
Någon som känner igen symptomen???