• Anonym

faaan! någon som tappat nycklar här??

jag är helt förstörd, imorse när jag skulle gå med barnen till dagis hittade jag inte mina nycklar!:(
    o förmodligen är dom ute nånstans.
    sonen på 3 år fick låsa upp dörren igår kväll när vi kom hem, träffade då våran gamla granne utanför för hon skulle komma o lämna en sak, stod o prata med henne. Sambon hade då sett att våran son hade lagt nycklarna på en sak i lekparken, men trodde att jag hade koll på det. Jag är gravid o helt jävla tankspridd så inte fasen tänkte jag på det :(
    nu är dom borta!!!!
    har mamma o pappas nyckel oxå o dom ska snart flytta, så har jag nyckel till min farmor o farfar o så våran hemnyckel o så såklart!

sambon ska ringa hittegods, o så funderar vi på o sätta upp lappar på våran gård, o skriva mobilnr till nån vi känner som har kontantkort, annars kan ju folk hitta våran adress.

jag hoppas verkligen det är en ärlig människa som hittat nycklarna!! är sååå mycket små barn som leker här på gården, så man vet ju aldrig vad dom kan ha gjort av nycklarna :(

jag har sån panik, vågar inte berätta för dom jag har nyckel till än :( låter de gå några dagar i hopp om att dom kommer till rätta först.

det kommer ju bli SVINDYRT att byta ut lås på 3 ställen, vi bor dessutom i hyresrätt :(

är det någon här som blivit av med sina nycklar nån gång? har dom kommit till rätta??

åh jag är helt gråtfärdig :( fan vad klantig jag är!

frågade sonen var han lagt dom, så fort vi kom ut gick han o kolla precis där sambon sa att han såg nycklarna i lekparken, så antagligen var det oxå där sonen la dom.

men sen sa han att han lagt dom inne på sitt rum, ute i himlen o gud vet allt, så man får ju inget vidare svar, o kan väl inte kräva av en 3 åring heller :(

• Svar på tråden faaan! någon som tappat nycklar här??
  • mellivelli

vet du.. om du ine hittar nycklarna, polisanmäl dom som borttappat och sen skaffar du nya bara och händer de något så vet dom att du har polisanmält nycklarna.. hur ska dom veta att du bor just där du bor genom att bara kolla på nycklarna?

min svärmor tappade bort min nyckelknippa i tunnelbanan, lämnade skötväskan på bänken sen gick hon på tunnelbanan, gick sen av för hon inte hade med sig den och då var den redan borta.. jag böt inte lås för de är i en annan kommun och jag polisanmälde.. fixade bara nya nycklar.. hade oxå nycklar till mina föräldrars lägenhet.. jag bor med i hyresrätt, dock med låst portdörr

• Anonym

Ja det är sant! men den dagen man ska flytta, då måste man ju lämna tillbax så många nycklar man fick när man flytta in, o då saknas ju en :( har även en grej som man låset upp ytterporten automatiskt med o den går ju inte att gå till en sån som gör nycklar o få ny :( men kanske förhoppningsvis att mina föräldrar o även farmor o farfar går med på att inte byta lås så blir det ju lite billigare iaf :/ våran port är oxå låst jämt, så man måste ha nyckel eller den där andra grejen för att komma in. har inte ens portkod.

• skogsmor

Men om du polisanmäler förlusten av nyckeln så kan du visa upp polisanmälan för hyresvärden så att du får ut en ny "port öppnare" och nyckel och att de vet att de är förvunna den dag ni flyttar.
    Tror heller inte att du behöver byta lås.

Min bror är mästare på att tappa nycklar, han bodde med mina föräldrar då han var runt 35 år för han hade gått in i vägge, missskött ekonomin och blivt vräkt. Och han tappade på ett år bort 3 nycklar men mina föräldrar bytte inte lås.

~*¤*~ Valdemar -08 ~*¤*~
  • mellivelli
    Anonym skrev 2008-09-24 09:40:44 följande:
    Ja det är sant! men den dagen man ska flytta, då måste man ju lämna tillbax så många nycklar man fick när man flytta in, o då saknas ju en :( har även en grej som man låset upp ytterporten automatiskt med o den går ju inte att gå till en sån som gör nycklar o få ny :( men kanske förhoppningsvis att mina föräldrar o även farmor o farfar går med på att inte byta lås så blir det ju lite billigare iaf :/ våran port är oxå låst jämt, så man måste ha nyckel eller den där andra grejen för att komma in. har inte ens portkod.
    men har dom ingen swesafe eller något som har hand om nyklarna? alltså hyresvärdens nyklar? du måste be hyresvärden annars om ett godkännande om att du får göra en till nyckel och pluppen till porten.. jag har oxå en sådan och jag gick till swesafe som har hand om in hyresvärds nycklar och dom fixade pluppen oxå..
  • Anonym

ta och byt ut låscylindern i dörren, det går väl på 500 - 2000 kr om det skulle gå så illa att du får inbrott och de tar sig in med din borttappade nyckel så är risken stor att du inte får ersättning från försäkringsbolaget.

• Anonym

jag har fått tillbax nycklarna, tack o lov!! helt överlycklig! var en granne som hade hittat dom, så när jag frågade några barn ute på gården så visste dom att grannarna hittat dom! vilka bra grannar! är nyinflyttade här o det känns skönt att grannarna verkar så trevliga :D

Svar på tråden faaan! någon som tappat nycklar här??