Tips på bra och lagom stor bil?
Vi har världens skruttigaste bil och bara måste ha en ny innan Bebis kommer. Vi vill ha en liten men rymlig bil, måste ju dock få plats med barnvags och dyl. Någon som ha nåt bra tip?
Billig och bra!
Vi har världens skruttigaste bil och bara måste ha en ny innan Bebis kommer. Vi vill ha en liten men rymlig bil, måste ju dock få plats med barnvags och dyl. Någon som ha nåt bra tip?
Billig och bra!
När vi fick våran dotter så hade vi en saab 9-3:a Den funkade bra förutom att man fick lyfta vagnen i och ur så mycket. Sen så köpte vi en skoda oktavia. Den älskade jag. Men vi kunde inte ha den kvar eftersom att jag blev gravid igen och den blev för liten. Så nu har vi en volvo v70. Den är rymlig och bra. Men jag skulle satsa på en skoda. Den vi hade va en disel. Gick billigt och hur bra som helst. Inte dyr att köpa heller..
Beror ju helt och hållet på vad ni anser vara billigt och hur gammal bilen får vara.
Jag vill rekomendera vår förra bil men den är relativt ny.
Den nya honda Civic, (årsmodell2006 eller nyare) kostar ca 120.000kr beg.
Man får plats med hur mycket som helst i bagaget tack vare att det är så brett och sen har de världens smartaste baksäten. De går att fälla upp precis som sitsen på en biostol vilket gör att man får helt "ny" plats i baksätet. Bästa bil jag någonsin ägt!!!!
Ska ni ha en äldre bil skulle jag rekomendera en Toyota för de har bra hållbarhet på sina beg. bilar.
Toyota Corolla (Finns kombi)
Eller VW Golf Variant (Också kombi)
Jag är rätt "lost" på bilar, men om det finns nån bra som inte är kombi så är det nog vad vi vill ha. Årsmodell ska nog vara fr.år 2000 och pris.....ja, ju billigare desto bättre!
Men Toyota är nog inte så dumt.
Superbra att få tips.
Kanske en volvo s80? där får man plats med barnvagn om man tar bort däcken, sen är det rymlig inuti också.
Sen säger alltid min pappa som är bilkunnig att Toyota är en mycket bra bil. För oss blir det en toyota avensis när ekonomin är bättre.
Vi köpte en V70 nu i somras för att ha som familjebil. En -05 som gått 20000 mil (har varit taxi i Stockholm) och vi är supernöjda med den. Går att köra in en hopfälld Brio Happy utan problem + att halva bagageutrymmet då är tomt. Det är dessutom en diesel så den är snål - drar inte mer än 0,6 l/mil och då åker jag mest i stan till och från jobbet. Vi gav 117000 för den.
Så ett tips kan vara att kika efter en kombi som gått/går som taxi för dem är i regel välskötta och regelbundet servade.
Vi hade en Opel Astra som funkade helt OK men jag tror ändå att vi hade fått problem med den om vi hade behållit den så jag vill inte rekommendera den. Sedan flyttade vi utomlands och passade på att byta bil, och nu har vi en VW Passat från 2001 som är jättebra. Vi blir tyvärr tvungna att sälja den när vi ska flytta igen till årsskiftet men den är så pass bra att jag kommer att överväga VW igen ifall jag någonsin mer får råd/behov av bil.
(Både Astran och Passaten är så att man får plats med en liggvagn i bagaget, men kanske inte tvillingvagn eller så.)
Vi köpte nyss en Citroen Xsara. Den kostade 28´000 på blocket. hade inte gått långt alls. Vi köpte vagnen efter det och den fick precis plats i bagaget. (Det e en storvagn inte de nya minisarna) Den bilen räcker bra till ett barn men kanske inte lika med två barn och en massa packning.