• Anonym

Fam.rätt.adv?

Någon som kan rekommendera en bra fam.rättsadvokat?

• Svar på tråden Fam.rätt.adv?
  • Anonym

Elisabet Fritz. Googla på nätet..

• sasssyy

beror ju på var någonstans i sverige du bor också.. inte alla advokater arbetar landstäckande

• Anonym

Jag bor 20 mil söder om sthlm. Finns chansen att Elisabet Fritz skulle anta ett fall så långt ifrån sin ordinarie arbetsort?

• sasssyy

Det skulle hon säkert med det kostar ju också med resor både för dig till henne. för de vill oftast träffa sina klienter iaf någon gång innan saker och ting drar igång men sen även för hennes resor till den ort där tingsrättsförhandlingarna sker.

20 mil söder om.. vilken "sida"... jag har en bra i Lidköping.. om det är dina trakter?

• Anonym

Vet du hur mycket hon tar i timpenning? Resorna är ju ingen större kostnad i dessa sammanhang. Slutsumman lär ju bli rätt stor ändå..

Jag skulle helst hitta någon i linköpinstrakten.. Men om Fritz är så bra som alla säger så skulle jag inte tveka, förutsatt att hon vill åta sig fallet...

sasssyy skrev 2008-09-24 11:23:18 följande:
    Det skulle hon säkert med det kostar ju också med resor både för dig till henne. för de vill oftast träffa sina klienter iaf någon gång innan saker och ting drar igång men sen även för hennes resor till den ort där tingsrättsförhandlingarna sker.20 mil söder om.. vilken "sida"... jag har en bra i Lidköping.. om det är dina trakter?
  • sasssyy

Hon är ju sk kändisadvokat så jag antar att hon har rätt så mycket att göra, hon har även jurister anställda på sin byrå.

Slutsumman blir rätt så stor mina räknigar uppgår hittills till runt 20.000 och då har vi inte ens hamnat i tingsrätten ens utan bara förbredande förhör och utredningar. och då har jag en BILLIG advokat i jämförelse med Elisabet Fritz.

Om jag vore du skulle jag nog ändå leta i mina hemtrakter för du vill kunna titta upp på advokatens kontor med papper och liknande under arbetets gång, en sån här grej tar flera år och då vill man kunna ha hyfsad kontakt med sitt ombud.

Men ring henne, hennes byrå kommer upp som första när man gogglar på hennes namn. Där kan du ju få mer raka svar på kostnader och om hon har tid

• Anonym

Man är så orolig över att man ska göra "fel" val av advokat. Sen undrar man ju lite över hur mycket valet av advokat egentligen inverkar på slutresultatet... Situationen ser ju ut som den gör, det kan ju ingen advokat ändra på. Huvudsaken är nog att personkemin fungerar mellan en själv och advokaten...

Ja det ska jag göra, tack så mycket! Och lycka till i din egen tvist!

sasssyy skrev 2008-09-24 11:39:47 följande:
    Hon är ju sk kändisadvokat så jag antar att hon har rätt så mycket att göra, hon har även jurister anställda på sin byrå. Slutsumman blir rätt så stor mina räknigar uppgår hittills till runt 20.000 och då har vi inte ens hamnat i tingsrätten ens utan bara förbredande förhör och utredningar. och då har jag en BILLIG advokat i jämförelse med Elisabet Fritz.Om jag vore du skulle jag nog ändå leta i mina hemtrakter för du vill kunna titta upp på advokatens kontor med papper och liknande under arbetets gång, en sån här grej tar flera år och då vill man kunna ha hyfsad kontakt med sitt ombud.Men ring henne, hennes byrå kommer upp som första när man gogglar på hennes namn. Där kan du ju få mer raka svar på kostnader och om hon har tid
  • Anonym

Bertil Dahl, Norrköping.
    SÅg att han blev rekommenderad av någon annan här på FL.

• Anonym

Jag har hört att han ska vara bra av någon annan. Problemet är att inte arbetar med dessa fall så mycket längre..

Några fler tips?

• Anonym
    sasssyy skrev 2008-09-24 11:39:47 följande:
    Hon är ju sk kändisadvokat så jag antar att hon har rätt så mycket att göra, hon har även jurister anställda på sin byrå. Slutsumman blir rätt så stor mina räknigar uppgår hittills till runt 20.000 och då har vi inte ens hamnat i tingsrätten ens utan bara förbredande förhör och utredningar. och då har jag en BILLIG advokat i jämförelse med Elisabet Fritz.Om jag vore du skulle jag nog ändå leta i mina hemtrakter för du vill kunna titta upp på advokatens kontor med papper och liknande under arbetets gång, en sån här grej tar flera år och då vill man kunna ha hyfsad kontakt med sitt ombud.Men ring henne, hennes byrå kommer upp som första när man gogglar på hennes namn. Där kan du ju få mer raka svar på kostnader och om hon har tid
    Billig advokat? Alla advokater tar väl lika mycket? Just nu ligger timarvodet på 1 355 kr inkl. moms.
  • Anonym

Ylva orrenius el liknande finns i linköping o motala

Svar på tråden Fam.rätt.adv?