• daddy XL

projektor

Finns det nån som har koll på projektorer o sånt har en kompis som vill sälja en xga projektor med 1200 i ljusstyrka och eftersom jag o min sambo nyligen flytta isär o hon fick tv'n så funderar jag på att köpa den men e lite fundersam till priset
    han vill ha 8000kr för den o 1000kr för duken.

• Svar på tråden projektor
  • daddy XL

PS.Min bror har lovat att köpa xbox360 till min ena grabb som e 2 1/2 år fast det igentligen e till mig kanske :) det gör ju det lite extra roligt har var hemma hos polarn o spelat Ps2 det va KUL men colin mcrae ;)

• Patrik J

det låter dyrt med 8000kr det kan du få en ny för.glöm inte att kolla hur många timmar lampan är på och vad en ny lampa kostar. 1000 kr för duken är ok. Gå in på www.pricerunner.com och kolla runt på projektorer där så kan du skapa dig en egen bild finns från 4995kr lycka till hälsningar Patrik

• Funman

Det låter mkt dyrt för en beg projektor..

tänk sedan på att projektorlampan kostar ett par tusen kronor..

dom har en brinntid på ca 1500 timmar

• daddy XL

har har precis bytt den ,men nu kollar jag på en för 7000kr med ljusstyrka på 200ansi lumen (xga) projektor

• Bergling

Vilket märke och modell är det? Klarar den Widescreen? Bara upplösning och ljusstryrka säger inte så mycket. 8000 låter mycket för en begagnad proj, men det kan ju vara en modell som ursprungligen kostade mycket mer, och som fortfarande står sig.

• W B

alltså det viktigaste att kolla på när man kollar på projektor är ju just ansilumen värdet. har man för lågt sånt kan man inte titta på projektorn när det är ljust i rummet.

högt sånt är bäst!! =)

• Aquilon

Hög ljusstyrka bäst? Njae... Brassar man på med 1200 Lumen så lär svärtan ryka all världens väg. Om man inte är beroende av att titta i fullt dagsljus utan att dra ner gardinerna så kan man gott nöja sig med lägre ljusstyrka för att få både bättre bild och längre brinntid på lampan!

Svar på tråden projektor