Neting /nejonöga
Törs man äta armrökt och stekt neting från umeälven tror ni.
Törs man äta armrökt och stekt neting från umeälven tror ni.
Tydligen helt ok enligt livsmedelsverket.
Huuu, vad äckligt, känner doften av grillad och stekt netting, men står det hos livsmedelsverket att du kan äta det så är det bara att äta på!!
Är det säsong för det nu eller är det "alltid" säsong för det? Vet att min sambo och mina barn vill ha det, är från norrland oxå...
Då ska jag be mamma fixa lite nu när hon kommer hem, jag är uppvuxen på alla sorters fisk, men "småfisk" gillar jag inte, typ strömming, saltsill o liknande, förmycke småben... Men netting går inte och inte rökt fisk, om fisken kommer direkt från röken och fortfarande är varm så kanske lite, men det är mest rök"lukten" som jag inte klarar, resten av familjen blir överlyckliga när pappa kommer med sin hemrökta norska röding(som han fiskar själv), men jag bävar när den kommer, hela kylen luktar så illa och allt i kylen tar åt sig av det, mamma o pappa röker allt möjligt men det luktar ju apa, tycker jag. Även netting röker dom.
Ska testa ditt recept till familjen, dom blir nog glada! Nekar ju inte familjen bara för att jag inte äter det.
Jo, d kan jag, ska köpa en låda stor nog som det får plats rökt fisk i som jag kan ha enbart till det, tack!
Vad är neting för nå? :)
*nyfiken*