• Silverkatten06

Kläder under sele höst och vinter?

Jag brukar bära min yngsta son i sele ibland, men tycker det börjar bli lite krångligt med kläder nu när det är lite kyligare.

Har jag tjock tröja och han tjock tröja blir det väldigt trångt/knöligt i selen upplever jag. Hur ska det då bli när det blir ännu kallare och man måste lägga till ytterkläder. Med jacka på mig och fleeceoverall på sonen blir det ju jätteknöligt, eller?

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Kläder under sele höst och vinter?
  • Helene m Olivia o Sigrid

Vilken sorts sele har du?

När jag bär Valter i sjalen så har han bara innekläder på sig och mössa och sockar, är det kallare har han en plyschjacka också (ska köpa en plyschoverall som han kan ha om han har tunnare kläder på sig, typ heldräkter och sånt)

Han sitter innanför min jacka så han fryser inte och det blir inte det minsta knöligt!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • Flickan och kråkan

Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-09-24 13:10:43 följande:

Vilken sorts sele har du?När jag bär Valter i sjalen så har han bara innekläder på sig och mössa och sockar, är det kallare har han en plyschjacka också (ska köpa en plyschoverall som han kan ha om han har tunnare kläder på sig, typ heldräkter och sånt)Han sitter innanför min jacka så han fryser inte och det blir inte det minsta knöligt!
    Jag skulle vilja göra så med min bärsele, men hur i jösse namn får man tag på en sådan jacka. Jag är liten, bara 1.60, och min pojke är 9 månader. Alltså var hittar man en jacka som går runt oss båda men som jag fortfarande inte drunknar i i alla andra ändar?
  • Silverkatten06
    Svar på #1
    Vad är ett bärskydd?
    Flickan och kråkan skrev 2008-09-24 13:12:35 följande:
    Jag skulle vilja göra så med min bärsele, men hur i jösse namn får man tag på en sådan jacka. Jag är liten, bara 1.60, och min pojke är 9 månader. Alltså var hittar man en jacka som går runt oss båda men som jag fortfarande inte drunknar i i alla andra ändar?
    Tja, då är det ju bärskydd som gäller.
    Eller en gravidjacka kanske?
  • Silverkatten06
    Svar på #2
    Har en Manduca. Men var får man tag på en jacka som når runt både mig och barnet? Dessutom tycker jag att det blir knöligt redan när jag tar på min en lite tjockare tröja och jag vill ju inte gå i typ t-shirt hela vintern...
    Silverkatten06 skrev 2008-09-24 13:14:50 följande:
    Har en Manduca. Men var får man tag på en jacka som når runt både mig och barnet? Dessutom tycker jag att det blir knöligt redan när jag tar på min en lite tjockare tröja och jag vill ju inte gå i typ t-shirt hela vintern...
    Om jag vill ha nåt tjockare så brukar jag ta en kofta, gillar inte att ha tjocktröja mellan mig och barnet. Det blir VARMT!
  • phleum

Jag har sytt om en stor ylletröja, klippt ett extra hål för sonens huvud, fållat kanten och satt i en resår. så nu ryms vi båda under samma tröja. supersmidigt när man ska i och ur bilen, bara att dra tröjan över oss och sen sätta mössa på lillen. Funkar ju inte när det blir riktigt kallt men just nu är det perfekt.

• Silverkatten06

Är det bökigt att sätta på ett bärskydd? Jag bär egentligen mest hemma och korta aktiviteter ute, som att handla tex. Ska jag vara ute en längre stund tar jag vagnen. Vet inte om det är värt pengarna och besväret?

• phleum

Det var just därför jag fixade till min gamla tröja, hade inte lust att lägga ut för mycket pengar och lite för lite tid till att sy ett bärskydd. Tröjan tog inte många minuter att fixa med symaskinen och kostade inget heller eftersom det var en tröja jag ändå sällan använde eftersom den var så stor. Och som sagt helt perfekt för korta turer som när man ska in i affären från bilen, när man inte har lust att böka på massa kläder. Min lille hatar att ha för mycket kläder på sig i bilen oxå eftersom det blir så varmt så då är det bra att snabbt kunna dra en tröja över honom när man ska ut i höstkylan en liten stund.

Svar på tråden Kläder under sele höst och vinter?