• Anonym (advokat?)

    Bra advokat i Gbg för mål om umgängesavtal och underhållsbidrag med standardtillägg?

    Hej!

    Jag letar efter en bra advokat i Göteborg för ett mål om umgängesavtal och underhållsbidrag med standardtillägg. Är det någon som vet någon bra?

    Jag har varit i kontakt med Christer Eiserman, Birgitta von Sydow, Alfhild Mark Andersch och Karin Winroth Ganters och ingen av dem har tyvärr tid.

  • Svar på tråden Bra advokat i Gbg för mål om umgängesavtal och underhållsbidrag med standardtillägg?
  • Anonym (advokat?)

    Tack! Hittade byrån och honom på nätet. Han ser ut som en erfaren gammal räv...
    Har du själv erfarenhet av honom i något liknande mål? Vet du om han är lite "tuff"? Jag behöver nämligen ha någon som kan stå på sig mot mitt ex som är bra på argumentation...

  • sanningsenlig

    Var är han bra nånstans? möjligtvis om man anser att en nonchalant advokat som inte sköter sitt jobb och tar för mycket betalt är bra, ja då är han nog bäst.

    jag kan berätta att han trots massor av påstötningar inte hört av sig eller förklarat en räkning med varesig specifikation eller timmar eller dagboksblad.

    utan ett större belopp som han bara krävde utan att förklara sig eller inkomm MED SPEC.

    NEJ HOT OM KRONOFOGDEN KOM OMGÅENDE UTAN ETT ORD MER ÄN TEXTAT PÅ BREV...

    NÄSTA ÅTGÄRD KRONFOGDEMYNDIGHETEN UTAN VARESIG SVAR PÅ FAX ELLER BREV OM ATT ERHÅLLA EN SPEC ÅTMINSTONE.

  • sanningsenlig

    en riktig skitstövel om man får säga sanningen om denna skojare

  • Anonym (advokat?)

    Usch vad trist! Man lägger ju rätt mycket av sig själv i just famlijerättstvister så då känns det extra viktigt med en närvarande advokat!

    Jag lyckades få Christer Eiserman och han känns bra.

  • Anonym (haft henne)

    Inger Sandin i Vårgårda hade jag rekommenderat, hon är underbar. Kan sin sak...

  • Anonym (mmm)

    TS ditt ombud måste inte finnas i göteborg utan du kan välja vem du vill...

    DU måste var berädd på att ha barnets omkostande och kunna argumentera för det.

    vad tjänar ditt ex?

    vad tjänar du?

    hur gamalt är barnet,.. aktviteter etc?

    vad kostar barnet specificera...

    jag hade specificerat barnets kostander och kunde argumentera för de utlägg som fanns så jag fick med lätthet högre underhåll.

  • Anonym (haft henne)
    Anonym (mmm) skrev 2010-10-23 16:53:42 följande:
    TS ditt ombud måste inte finnas i göteborg utan du kan välja vem du vill...

    DU måste var berädd på att ha barnets omkostande och kunna argumentera för det.

    vad tjänar ditt ex?

    vad tjänar du?

    hur gamalt är barnet,.. aktviteter etc?

    vad kostar barnet specificera...

    jag hade specificerat barnets kostander och kunde argumentera för de utlägg som fanns så jag fick med lätthet högre underhåll.
    jag e i samma sits som du var i nu, det är ett h-vete.... fast jag har allt specificerat också, bara ett ex som vägrar...
  • Anonym (mmm)
    Anonym (haft henne) skrev 2010-10-23 16:56:12 följande:
    jag e i samma sits som du var i nu, det är ett h-vete.... fast jag har allt specificerat också, bara ett ex som vägrar...
    jag begärde interimistiskt....

    på muntliga förberedelsen så satt lagmannen och förlikade till min fördel just för att han erkände att behövet fanns, jag hade inget ekonomisk möjlighet, han hade det, han ifrågasatte några kostander jag förklarade så det slutade på ett bra underhållsbidrag.. 

    det roliga kommer sen när han får reda på att underhållsbidrag indexjusteras redan 1 feb 2011
  • Anonym (via appia)

    Lennart Larsson är en riktig barnmisshandlande advokat och en skitstövel (som ngn nämnde ovanför). Finns ingen domstol, ingen nämndeman, ingen olämplig mamma/pappa som TÄNKER på barnets situation. För alla involverade farliga myndighetsvuxna så är det "mina barn och andras ungar" som gäller. I en hemsk vårdnadstvist så slutar det oftast med att den olämpliga föräldern, den föräldern som ljuger allra bäst som får vårdnaden och dessutom trotsar alla beslut som är tagna av domstol UTAN att domstol reagerar. Har STOR erfarenhet av domstolar och advokater - barnen är de som får betala priset för ett rämnat rättslöst samhälle!

  • kanelbylle

    Hej, ursäkta jag stör

    Har "underhållskrig'

    framför mig..Undtar om det gick bra för dig?

    Mvh

    Pernilla Hansson

Svar på tråden Bra advokat i Gbg för mål om umgängesavtal och underhållsbidrag med standardtillägg?