• Anonym (?)

Analklåda

Jag har länge besvärats av analklåda, vilket ju är jäkligt irriterande och pinsamt. Har sökt hjälp, fått salvor mm men det hjälper inte. Sista hudläkaren jag var hos sa att "Som tröst kan jag berätta att det är väldigt vanligt". Inte för att det var mycket till tröst, men men...
    Så jag undrar: ÄR det verkligen vanligt? Några fler som lider eller har lidit av detta? Ni som ev har fått hjälp, hur har ni fått er klåda botad?

• Svar på tråden Analklåda
  • Anonym (Analen)

Det är jättevanligt.

Och har själv inte provat något mot det, då det kommer och går bara. Speciellt när jag är svettig då kliar det ännu mer

• Anonym (?)

Det som är konstigt för min del är att det blir alltid värre när jag ska ha mens....!?!? Kliar utan h-ete....

• Anonym (Analen)
    Anonym (?) skrev 2008-09-24 14:40:44 följande:
    Det som är konstigt för min del är att det blir alltid värre när jag ska ha mens....!?!? Kliar utan h-ete....
    Det är så för min del med, troligen för att det blir "fuktigare" där nere??? Och hormonförändringarna?
  • Anonym (?)

Tja, antagligen. Önskar bara att jag hittade ett botemedel.....

• Anonym (Analen)

Fanns ju reklam på tv om en ny salva eller vad det var som finns på apoteket. Har inte provat den. Kanske funkar?

• Silvermist

Får man fråga om du har sex där och om det kan bero på det?

• Skahlmann

Är det vid ändtarmen så kan det mycket väl vara springmask
    Inget farligt bara irriterade av att det kliar och det har lätt att sprida sig.

Sätt en genomskinlig tejpbit över analöppningen på kvällen Kanske några kvällar. Om du hittar vita små trådar ca 1 cm läng då är det springmask. Då går du på apoteket och säger att du vill ha nåt mot springmask eller så säger du att du vill ha vermox.. Det är tabletter som du sak ta två gånger med två veckors mellanrum.

Äggen från springmask sprids i luften så de kan finnas över allt

Lycka till

• Anonym (?)

Nej, ingen analsex så det beror inte på det.
    Och salvan jag har fått är en kortisonsalva som även tar svamp så svamp är det inte.
    Har inte provat salvan de gör reklam för men eftersom de jag har fått är starkare så undrar jag om det verkligen hjälper mig. Men prova kan jag ju alltid!
    Hemska tanke om det är mask, men jag tvivlar starkt på det. Jag har liksom utslag eller eksem runt analen och på insidan av skinkorna och det är de som kliar. Så jag tror inte det är mask....

• Skahlmann

Då tror inte jag det heller....att det är mask alltså. Då skulle det ju kunna vara värmeutslag...som bebisar brukar ha. Inotyolsalva brukar ju funka för dom. Låter inte kul alls

• Anonym (?)

Inotyol har jag hemma till dottern, ironiskt om det skulle funka efter alla avancerade salvor.... Ska minsann prova!!!

• Anonym

LCHF kost fungerar för mig. efter en vecka på denna kost känner jag endast av de lite lite gran när jag går. sök på annica dalhqist

• Anonym (?)

Tack för tipset, ska genast kolla in!

• Anonym (*** *)
    Svar på #11
    INOTYOL funkar - (på mig ialla fall) helt suverän salva..med ett brett verknings- område!! Hoppas det hjälper dig också!!
    Lycka till!
Svar på tråden Analklåda