• Zoomi

Ni runt vecka 20-21! Hur känns era fosterrörelser??

Som rubriken lyder :)

Mina känns som bubblor och små puffar inneifrån magen. Ibland även knuffar och buffar som är lite hårdare. nån gång kickar hon lite hårdare också men inte så jätteofta.

Jag kan både känna med handen och se på magen när hon sparkar.

Hur känns det för er kring dessa veckorna?

Jag är i vecka 21.

• Svar på tråden Ni runt vecka 20-21! Hur känns era fosterrörelser??
  • Mammatill2hjärtan

jag ær i v.22 och har kænt min bebis dagligen sen v.20.
    de ær riktigt hårda sparkar før de mesta. annars mindre buffar beror på dygnet:P
    på kvællar ær de hårda och på morgonn ær de som nån petar på en innifrån.

• Zoomi
    Mammatill2hjärtan skrev 2008-09-24 15:27:27 följande:
    jag ær i v.22 och har kænt min bebis dagligen sen v.20. de ær riktigt hårda sparkar før de mesta. annars mindre buffar beror på dygnet:P på kvællar ær de hårda och på morgonn ær de som nån petar på en innifrån.
    Jag känner också att de varierar rätt mycket. På morgonen och kvällen så är det hårda starka buffar och på dagen när man jobbar så är det lite mer "petningar" som du beskriver :) Kul o höra hur det känns för andra.
    Jag har känt min varje dag sen vecka 17!! :D
  • A love J

känner samma sak men jag är i v19 =) knuffar och buffar ehehe.

• MalinFridaViola

jag känner endast rena sparkar :) så att säga
    Har känt dessa sparkar sen v.18, är nu i v.22.
    Kände bebis tidigt runt v.16 men nu känner man att det är sparkar på helt annat sätt.

• Blondie85

Jag känner oxå som petningar, och ibland även lite hårdare buffar/sparkar..=) Ibland känns det även som att bebisen kommer åt nånting där inne..typ kissblåsan eller nått..för det känns jättekonstigt på ett visst ställe =) Men myysigt är det att känna den lill*!

♥ Gravid i vecka 21 ♥ maddoxx.blogg.se
  • evani

Jag har inte kännt någonting ännu... är i v21 nu

• Moment 22

Jag är i vecka 20 och har kännt som bubblor mot magväggen. Inte direkta sparkar utan lite mer diffust. Började känna för några dagar sedan och då kände jag endast på kvällen när jag tittade på tv typ, men nu känner jag även på dagarna och det blir lite starkare hela tiden. Va fort det går egentligen, helmysigt är det iallafall!

• mani79

Är i v 20 och känner det som bubblor mot magväggen. Eller kanske som ett litet sprattel? Ursvårt att beskriva.

Har även lyckats känna utanpå magen, då som en snabb och väldigt tydlig knuff. Började känna denna veckan.

• MikaelaEriksson

jag är i vecka 20 & har moderkakan i framvägg men när bebis sparkar väldigt långt ner kan jag känna det känns som puttar och det kittlar till ibland, beror på vart! :) men känner bara som sagt när det är långt ner, eftersom moderkakan sitter som ett täcke på framsidan, hehe

• 3 Barnsmamma 06 09 11

v21 nu och känner buffar innifrån men inte på utsidan

• Billan n

hur många ggr per dag känner ni sparkar och rörelser ?

Gravid i vecka 20
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Billan n skrev 2008-09-27 19:14:36 följande:
    hur många ggr per dag känner ni sparkar och rörelser ?
    Oftast till kvällen när jag legat på rygg en stund men sista veckan även under dag tid och lite närsom helst.
  • Billan n

när ni går eller när ni sitter stilla eller ligger ?

Gravid i vecka 20
  • Bodmer

Är nu i vecka 20 och har känt sparkar i ca. 1½ vecka..

Känns lite olika beroende på hur liten ligger.. För det mesta bara som buffar men emellanåt även rena sparkar..

Känner även väldigt tydligt var liten ligger och känner väldigt tydligt varje gång liten snurrar runt eller flyttar på sig..

Kände utanpå magen för första gången på morgonen idag..

Svar på tråden Ni runt vecka 20-21! Hur känns era fosterrörelser??