• Malia75

COOPs kassar

Hur puckat är det att affärerna tar betalt för sina bärkassar egentligen?

Först och främst har de sin egen logga på så man betalar för att bära runt på deras reklam.

Sen när man kommer hem så går kassarna sönder, de verkar vara anpassade så att de ska hålla precis så man hinner hem. Bara att slänga, man kan inte ens använda dem som soppåsar.

Sen tycker man ju att de gott kunde bjuda på några kassar när man handlar för flera hundra i deras affär. På klädaffärer får man ju kassarna gratis, varför inte i mataffärer?

Och jo, jag brukar ha tygkassar, men ibland glömmer man dem i bilen (eller handlar med barnvagnen) så då får det bli plast.....

• Svar på tråden COOPs kassar
  • Euforia

I min lokala butik har de dessutom bara en sorts kasse - en sponsorkasse för stadens hockeylag. Hehe, jag hejar på ett annat lag, så jag skaffade tygkassar med det lagets logga på, bara för att retas. :)

(Ok, nu låter jag helt stört hockeybesatt, och det är jag verkligen inte. Stör mig bara på att både betala för nåt så kasst som en plastkasse av dålig kvalitet OCH sponsra ett lag som jag inte håller på).

• Sandja87

i vår lokala buik har dom påsarna gratis men det går åt dubbelt så mkt påsar oxå. handlar nog mkt om att man förlorar på att ha dom gratis för folk kan inte ta en eller två utan de tar en bunt till sina tre liter mjölk :P

• isisisis

Jag var på Bolagret i Helsingborg.

Döm om min förvåning när jag handlat...så fick jag betala för att få en påse!!

I en inredningsbutik!

Vem vet? De kanske börjar med det överallt!?

Men jag betalar iaf inte 1,50 för en skit prasselpåse iaf..

Då säger jag det högt och tydligt!

Då tar jag en papper istället.

• Malia75
    Sandja87 skrev 2008-09-24 20:47:08 följande:
    i vår lokala buik har dom påsarna gratis men det går åt dubbelt så mkt påsar oxå. handlar nog mkt om att man förlorar på att ha dom gratis för folk kan inte ta en eller två utan de tar en bunt till sina tre liter mjölk :P
    Fast man undrar ju hur mycket kassarna kostar butiken egentligen.....kan ju inte vara mycket. Man kunde få lägga upp dem på bandet ändå och om man tog för många kunde kassörskan reglera.
  • Sandja87
    Svar på #4
    Annars kanske man kan ha påsarna bakom kassan så får man säga "idag behöver jag en påse" =P
  • Sandja87
    Svar på #6
    bäbis skrev 2008-09-24 20:57:58 följande:
    påsen är ju en vara som butiken säljer
    men påsar fungerar även som reklam för butiken. Visst om man handlar ex kläder, smyken osv så kankse man vill visa att man köpt saker där, men jag tycker ändå att priset på påsarna är lite väl dyrt, fast man akn alltid välja att göra valet att skaffa en tygpåse med eget tryck så slipper man det problemet..
  • Kazamm

Jag är lite förvånad över att Myrornas kassar kostar pengar. Vore det inte miljövänligare och mer deras stil att återanvända andra affärers kassar istället för att trycka upp egna? Det är ju inte second hand, liksom...

• bäbis
    Sandja87 skrev 2008-09-24 21:02:10 följande:
    Svar på #6men påsar fungerar även som reklam för butiken. Visst om man handlar ex kläder, smyken osv så kankse man vill visa att man köpt saker där, men jag tycker ändå att priset på påsarna är lite väl dyrt, fast man akn alltid välja att göra valet att skaffa en tygpåse med eget tryck så slipper man det problemet..
    okej men vi köper kläder o dyl från Nike o reebook osv
    man väljer ju själv vad vi lägger pengarna på
  • Silverkatten06

Jag är imponerad över att dina kassar håller hela vägen hem. Coop måste ha de sämsta kassarna i världen, har hänt mig flera gånger att de gått sönder redan vid packning eller inlastning i bilen. Asirriterande!

Svar på tråden COOPs kassar