• fam kaos

Vad händer med mina bilder när telefonen är helt sönder och skall in på service?

Minstingen har fått tag på och sugit på min mobil så nu står det bara kontakta service på den, det går inte att gå in i telefonen alls.
    Vad händer med alla mina bilder, nu när den är sönder och när den lämnas på service?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 17:18
    Vad händer med mina videoinspelningar?

• Svar på tråden Vad händer med mina bilder när telefonen är helt sönder och skall in på service?
  • Kristin24

tyvärr är de nog borta, just därför man ska föra över bilder till datorn ofta.
    tråkigt

Go och glad Kexchoklad
  • N1klas

Om de ligger på ett minneskort i mobilen så plocka ur det innan du skickar den.
    Den kommer troligen dömmas som vattenskadad och då kommer du troligen få välja om de ska laga den till en kostnad som du får ta eller förstöra telefonen. Om de lagar den så lär de flasha om den (uppdatera programvaran i den) och då försvinner allt tyvärr.

«The art of Faderator»
  • viseversa

dom som är sparade i telefonen försvinner.Dom som finns på simkortet brukar finnas kvar!

• N1klas

Bilder kan man inte spara på simkortet om det inte är såna där svartvita sms-bilder som var vanligt förr. :)

«The art of Faderator»
  • fam kaos

Svårt utan kabel

Kristin24 skrev 2008-09-24 17:13:55 följande:
    tyvärr är de nog borta, just därför man ska föra över bilder till datorn ofta.tråkigt
    [/citat]

Om de förstör den? får jag en ny på garantin då eller betala hela kostnaden för en ny själv?
    Behöver inte kontantkortet vara i för att de skall kunna laga den? Förlåt mina förmodligen korkade frågor.
    Faderator skrev 2008-09-24 17:14:03 följande:
    [citat]
    Om de ligger på ett minneskort i mobilen så plocka ur det innan du skickar den.Den kommer troligen dömmas som vattenskadad och då kommer du troligen få välja om de ska laga den till en kostnad som du får ta eller förstöra telefonen. Om de lagar den så lär de flasha om den (uppdatera programvaran i den) och då försvinner allt tyvärr.
  • fam kaos

Hur vet man vilka som sparas i telefonen och vilka som sparas på simkortet? Mina videoinspelningar, försvinner de med?

viseversa skrev 2008-09-24 17:15:04 följande:
    dom som är sparade i telefonen försvinner.Dom som finns på simkortet brukar finnas kvar!
  • N1klas

Du får ingen ny om den är vattenskadad. Då är det handhavandefel och då gäller inga garantier. En drulleförsäkring skulle täcka det. Har någon sugit på den så är nog risken för vattenskada överhängande. Iof så lagar de inte vattenskadade telefoner. De kan fråga om du vill ha tillbaka den eller om de ska kasta den.

«The art of Faderator»
  • N1klas
    fam kaos skrev 2008-09-24 17:17:30 följande:
    Hur vet man vilka som sparas i telefonen och vilka som sparas på simkortet? Mina videoinspelningar, försvinner de med?
    Man KAN INTE spara bilder och film på SIM-kortet. Där ligger ibland SMS och kontakter men i nyare telefoner sparas även sånt på minnet inuti telefonen. Har telefonen ett minneskort? I så fall kan bilderna och filmerna ligga på minneskortet om du har tur. Vad är det för märke och modell?
    «The art of Faderator»
  • fam kaos

Jaha kul då är alltså alla mina bilder och filmer borta, allt från när minstingen var nyfödd, när han tränar på att rulla, kryper de första cm alldeles i början, bildena där han dricker morotsdricka så det sprutar över bordet, där stora pojken balanserar för första gången m.m m.m allt är alltså borta.
    Fan det är så typiskt att allt skall hända mig, bilen gick sönder imorse...

Jaha tack ändå för svaren, då vet jag.

Faderator skrev 2008-09-24 17:18:51 följande:
    Du får ingen ny om den är vattenskadad. Då är det handhavandefel och då gäller inga garantier. En drulleförsäkring skulle täcka det. Har någon sugit på den så är nog risken för vattenskada överhängande. Iof så lagar de inte vattenskadade telefoner. De kan fråga om du vill ha tillbaka den eller om de ska kasta den.
  • fam kaos

Det är en nokia, 7610 (tror jag, skall kolla upp det)
    den där modellen man snurrar skärmen, rosa med ett tygmärke i sidan.

Faderator skrev 2008-09-24 17:19:45 följande:
    Man KAN INTE spara bilder och film på SIM-kortet. Där ligger ibland SMS och kontakter men i nyare telefoner sparas även sånt på minnet inuti telefonen. Har telefonen ett minneskort? I så fall kan bilderna och filmerna ligga på minneskortet om du har tur. Vad är det för märke och modell?
Svar på tråden Vad händer med mina bilder när telefonen är helt sönder och skall in på service?