• Mammaskärlek

Får era barn prata i sladdlös telefon??

Jag har hört att det ska vara farlig strålning i dom? Stämmer det?? Vi har bara en sladdlös telefon och nu vågar jag inte låta min 3-åring prata i den sedan jag hörde detta... Hur gör ni??

• Svar på tråden Får era barn prata i sladdlös telefon??
  • FinalFantasy

Jag har bara sladdlösa hemma så ja Hon pratar mobilen med.

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • piixelslyna

Låt dem inte stå nära micron heller.

• Molly i Skåne

Nej- och vi väntade med mobil tills nästyngste killen var 12!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Tjollabolla

Äh, allt är ju farligt nu för tiden!
    Hur många har vanliga telefoner idag? Inte många jag känner och inte vi heller. Hu rlänge pratar en 3åring i telefon?

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Frontline

Nu pratar inte våran i telefon än , men han får göra det när det dags..
    Vi har trådlöst internet hemma och mobiler som ligger överallt
    samt andra saker som strålar så att låta han prata i en trådlös telefon känns harmlöst...

• jen bossman

vi har bara sladdlösa telefoner här hemma. och han brukar prata i min mobil oxå.

• Majamjau

No way, barn ska inte utsättas för strålning i onödan, är väl helt självklart!

• Busbellan

Mina barn pratar i sladdlösa telefoner, vi har ingen annan
    Även om vi haft andra så hade de fått prata i vilken telefon som helst.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Majamjau
    Svar på #5
    Frontline skrev 2008-09-24 18:13:04 följande:
    Nu pratar inte våran i telefon än , men han får göra det när det dags..Vi har trådlöst internet hemma och mobiler som ligger överallt samt andra saker som strålar så att låta han prata i en trådlös telefon känns harmlöst...
    Det blir ju naturligtvis starkast strålning om man håller strålkällan direkt mot huvudet, HJÄRNAN...
  • Frontline
    Majamjau skrev 2008-09-24 18:14:03 följande:
    Svar på #5Det blir ju naturligtvis starkast strålning om man håller strålkällan direkt mot huvudet, HJÄRNAN...
    jaha tack för upplysningen , men om han pratar 2 minuter i telefonen eller finns i huset 24 timmar om dygnet i all annan strålning vilket är värst då...
Svar på tråden Får era barn prata i sladdlös telefon??