• jesslin

Vill ha bra tips på mysiga hotell och värdshus mellan Stockholm och typ Jönköpingstrakten

I Juli är det tänkt att vi ska åka ner och hälsa på mamma och syskonen nere i Blekinge. Och vi har funderingar på att antingen på hem eller ditvägen ta in på något mysigt ställe längs vägen. Vi startar från västra stockholm(västerort) och brukar åka E4 är det väl längs Nyköping, Norrköping, Mjölby ner mot vätterna(fin utsikt) och alvesta till slutdestination Olofström. Vill gärna ha många tips om mysiga ställen som ligger i närheten.

• Svar på tråden Vill ha bra tips på mysiga hotell och värdshus mellan Stockholm och typ Jönköpingstrakten
  • BellaH

Gyllene uttern... utanför Gränna. Fantastiskt fint ställe med bra mat och jättefina hotellrum. Inte det billigaste stället men det var värt allt när vi efter vår bröllopsnatt vaknade upp till en otrolig utsikt och frukost på rummet...

• dexterswife

Hestravikens Värdshus! Visserligen lite längre söderut och ni får ta väg 26 (tror jag) istället för E4 från Jönköping men såååå fina sviter som inte alls kostar så mycket! Om du söker på internet hittar du hemsida!

• quennie

Gyllene Uttern är fint. Vi bokade in oss på en "Gyllene Uttern weekend". Det ingår övernattning i dubbelrum, champagne, trerättersmiddag, kaffe och frukostbuffé. Kostar 1095kr. Har man turen att ha fint väder kan man äta frukost utomhus med väldigt fin utsikt.
    www.gylleneuttern.se/

• Saga09

Jag säger bara Wreta Gästgifveri!! Ligger söder om Sthlm ca 8-10 mil. Vi var där i fjol vår och bara älskade stället. Det är Sveriges äldsta gästgifveri bevarat i orginalstil. Man bor alltså inte i nå´n tråkig nybbygd flygel, utan i gammaldags rum.

Om ni kan tänka er att lägga på ett par hundra har de "sviter" där badrummet har badkar och kakelugn att elda i!

www.wreta.com

• jesslin

Gärna fler tips. Känner vi att det blir för dyrt så vet jag ju om att scandic är trevliga...

Svar på tråden Vill ha bra tips på mysiga hotell och värdshus mellan Stockholm och typ Jönköpingstrakten