• Lillsnörpis

Liten mysig restaurang på Söder?

Jag och mitt gamla tjejgäng ska åka till Stockholm över nästa helg och är alla dåliga på restauranger i Stockholm. Jag skulle gärna vilja ha förslag på val av restaurang, gärna på Söder men andra förslag är också välkomna!

• Svar på tråden Liten mysig restaurang på Söder?
  • Nettis1975

La Cocharacha på Bondegatan, Grekiska kolgrillen vid Ringvägen/Rosenlundsgatan eller Faros på Södermannagatan. Bra ställen tycker jag.

• Atamon
    Tecken skrev 2008-09-24 21:58:21 följande:
    Måste hålla med, men då måste man äta smårätterna (mezes?).
    Jag har inte ätit av enbart varmrätterna så jag kan inte säga så mycket om dom (förutom att de såg goda ut) jag har enbart ätit bufférna som serveras (16 st kalla & varma små rätter och grillmix) och det var kanon! Gud så gott
  • cecilian

Om ni alla gillar vitlök så kan jag rekommendera Garlic and shots (bröderna Olsson) på Folkungagatan. Supergott.

• Duckan74

Stekpannan, Sonjas grek, La Cucaracha (minus för en rätt otrevlig servitör), alla belägna på söder.

• Kreolskan

söderkisen tycker jag är trevlig med lite kvarterskänsla.

• Tecken
    Atamon skrev 2008-09-24 22:15:40 följande:
    Jag har inte ätit av enbart varmrätterna så jag kan inte säga så mycket om dom (förutom att de såg goda ut) jag har enbart ätit bufférna som serveras (16 st kalla & varma små rätter och grillmix) och det var kanon! Gud så gott
    Eh, det var ju liksom det jag menade med mezes = smårätter... Har förresten kollat på deras hemsida, det heter mezas, så jag hade nästan rätt
  • TinaElisabeth
    cecilian skrev 2008-09-25 10:27:11 följande:
    Om ni alla gillar vitlök så kan jag rekommendera Garlic and shots (bröderna Olsson) på Folkungagatan. Supergott.
    Tänkte jag också tipsa om!!! Kika in på hemsidan!!
  • TinaElisabeth

Ja... och så Coh Phangang! En helt underbar upplevelse tycker jag att äta där. Inte bara maten utan hela grejjen liksom!!! Dom har oxå en hemsida! =)

• Mornie Alantie

Hermans på Fjällgatan. Den restaurang i Stockholm som har finast utsikt tycker jag. Dessutom är maten god och prisvärd.

• KramMiiis

Någon här skrev Faros och jag kan bara hålla med. Helt underbart mysig, god mat och inte speciellt dyrt..

• Den tjugosjunde

Definitivt Esperia på St Paulsgatan! Bästa greken i Stockholm, absolut. Annars Merhaba, en turkisk rest på Ringvägen nära Skanstull. Soldaten Svejk på Östgötagatan har jättegoda Schnitzlar. Ha så kul

• timri

Stekpannan, Greken på Hörnet, Fräcka halvpannan, Mississippi Inn,
    Jimmy´s Steakhouse (Tjärhovsplan). Stekpannan är nog den jag gillar mest av dessa ställen, supergod mat och mkt bra service.

• Lillsnörpis

Tack för alla förslag - tar jättegärna emot fler:))

Någon som ätit på Fenix Bar och Restaurang??

Svar på tråden Liten mysig restaurang på Söder?