• Racerfarsan

    Rejäla pojknamn

    Vi har fått en pojke! Lycka! Men vi är efter en månad fortfarande inte riktigt säkra på vad han ska heta. Eller, ja, det är väl jag som är lite osäker på Noel, som vi kallat honom hittills. Jag är lite mer inne på något klassiskt svenskt namn i stil med Erik eller Johan. Just dessa båda vill dock min fru inte att sonen ska heta, så därför vill jag gärna ha lite tips på fler namn i samma stil. Alltså rejäla, svenska pojknamn som passar på en liten kille såväl som på en vuxen man. Vi vill gärna att han ska ha ett namn som passar den trygga och stabila person som vi vill att han ska bli som vuxen.

  • Svar på tråden Rejäla pojknamn
  • micki

    loke, herman, wilmer, vilgot, björn, sandor, mikael, carl, richard, pontus, jerker, stefan, ola, sebastian, kim, jimmy, ludvig, olle, andreas, anders, alfred, anton, jacob, fredrik, gilbert, gustaf, hans, klas, peter eller kanske svante?

  • TantMadde

    ..Glömde skriva att jag gillar namnet Bastian..inte så svenskt kanske men bastant o rejält!

  • Anna D

    Noel är väl fint? Själv tycker jag som du att barn ska ha namn som är klassiska...samtidigt är det ju bra om det funkar internationellt oxå...

    Har ni tänkt på om det ska vara långt eller kort?

    Vi funderde några dagar innan vi bestämde oss. Vi kallar honom Oskar, men vi valde mellan Oskar, Viktor, och Charlie. Ännars gillar jag Gustav, Anton, Arvid, Anton, James, Filip, Fredrik och Lennart.

    Lycka till med namnvalet!

  • ladyhawk

    Rejält namn? Birger, Bengt, Håkan. Låter rejält tycker jag

  • micki

    nåt som passar er ännu?

    fler namn: viktor, david, ragnar, paul, william, börje, mats, axel?

  • Racerfarsan

    Anton har vi diskuterat tidigare, och det är ett starkt kort. Och nu har vi ju fått ännu fler bra förslag. På tjugo minuter! Jag som tänkte kollat efter jobbet i morgon om det kommit något enstaka svar... Tack ska ni ha!

  • Krulltott

    Namn jag tycker om:

    *Gustav
    *Samuel
    *Arvid
    *Erik
    *Oscar
    *Viktor
    *...

    finns så många fina namn...

Svar på tråden Rejäla pojknamn