Öronproblem
Vår 3-åring har nu haft åtskilliga öroninflammationer och remiss har skickats för "röroperation". Nu har hon varit förkyld i 4 veckor och förra veckan var vi till öronmottagningen där det konstaterades ytterligare en inflammation. Fick ingen medicin utan vi skulle avvakta. Sedan igår har hon 39graders feber. Var till vårdcentralen idag och där var ena örat jättesvullet och vätskefyllt men inte inflammerat och i det andra var trumhinnan väldigt tunn och blek. Läkaren sa att hon förmodligen imorgon skulle ha en inflammation men att vi skulle avvakta ytterligare.
Jag blir så trött på vården när ingen tar en på allvar. Min lilla dotter mår inte bra men får ingen hjälp. Jag vet att det inte är bra att äta penicillin i onödan men hennes öronproblem brukar inte gå över annars. Idag har hon inte ätit på hela dagen.
Är det normalt att gå omkring och vara sjuk i en månad?
Min man tycker att vi ska åka iväg till lasarettet imorgon men det känns som att det inte är någon idé. Det värsta är att hon är så van att ha ont att hon har slutat beklaga sig över smärtan.
Nu har jag gnällt av mig lite......=)