• Emerald88

Ni som testat Stop 'n' grow. Funkade det för er? Lyckades ni sluta bita på naglarna?

Ja, som rubriken. Har bestämt att sluta bita på naglarna nu! Köpte hem en flaska Stop 'n' grow idag och har penslat på och än så länge så har det funkat bra. Medlet smakar ju verkligen skitäckligt, så man lyckas ju än så länge hålla fingrarna ifrån munnen. Cirka 1 dygn har gått nu utan att jag har bitit på naglarna, och som sagt jag vill ju verkligen ha vackra, långa naglar nu, men det är ju inte så lätt heller. Men hur som helst, ni som andvänt detta medel lyckades ni helt sluta bita på naglrna eller lyckades ni bara i nåt dygn eller så?

• Svar på tråden Ni som testat Stop 'n' grow. Funkade det för er? Lyckades ni sluta bita på naglarna?
  • BenZaa

jag har inte testat men däremot en vän till mig.. hon bet så mycket på sina naglar att det började blöda.. hon använde stop n grow i en månad och efter det har hon inte bitit på naglarna och hon har fått jättefina långa naglar =)

• Pysselgalningen

jag slutade av ren händelse nu i vuxen ålder. Men i yngre dar så började dåtidens "stopp & väx" till o med att smaka gott

En annan sak som däremot funkar rätt så bra är att smörja in med bittermandelolja

• Euforia

När jag bet på naglarna i mellanstadieålder bet (hehe) inte 'stopp och väx'på mig. Det var förvisso illa, men vanan var starkare.

Hursomhelst. Min kära mor bombarderade mig med äckliga kommentarer varje gång jag bet. Som t.ex. att man genom att bita på naglarna i ett år får i sig lika mycket bakterier som att dricka ett glas var. Eller att jag lika gärna kunde slicka på alla toalettstolar jag hittade o.s.v. Och det hjälpte ganska snabbt. Med äckel kommer man långt!

• Roger Kynard

Jag smaskade också glatt på mina naglar fast mamma penslade dem så fort hon kom åt. Nu har jag slutat för längesen men inte tack vare penslingen. Den vänjer man sig vid. Något som däremot smakar skit är T-röd. Ta lite på en bomullstuss och stryk på. Garanterat resultat :o)

Svar på tråden Ni som testat Stop 'n' grow. Funkade det för er? Lyckades ni sluta bita på naglarna?