• tiniz

Roliga varianter på pepparkakshus

Varje år bakar vi pepparkakshus, en mycket viktig tradition För 2 år sen gjorde jag och en kompis en jättefin villa, med fastukvist o liten trapp framför. Förra året gjorde vi med markiser och balkong. Utedass hör till också! Jag tycker helt enkelt att det är väldigt kul att göra nåt lite extra med husen. Nu vill jag få lite inspiration till kommande...

Så, till min fråga som rubriken lyder; har ni gjort nåt kuligt pepperkashus? Finns det bilder är det extra kul.

• Svar på tråden Roliga varianter på pepparkakshus
  • Caranlachiel

Min man gjorde ett gammaldags flygplan förra året. Dock gick det åt pipan med både smält socker och kristyr, så han använde tillslut trälim för att få allt på plats!

Vecka 15 - and counting!
  • miss alm

Min kusin gör nya varianter på pepparkakshus varje år. Förra året har jag för mig att det var en tågbana med tåg, jättefint! Innan dess har vi haft en fyr (givetvis med en blinkande lampa längst upp), de två tornen (sagan om ringen...), svampar, kyrkor...

• jan2009
    Svar på #2
    åh vad fina, du är en talang =)

fick genast inspiration, synd att tiden alltid springer iväg. Fast den här gången får jag var hemma över jul, kan ju baka hlea dagarna =P
  • tiniz

Tack för era tips och jättefina bilder!

Jag kan ju visa nåra av mina, ifall nån vill se.

Fler??

• Kryddburken

tiniz!

Jag vill se!!

• tiniz

Kolla i mitt galleri. Inte alls lika fina o proffsiga som dina, men kul är det i alla fall!

• tiniz

puffar lite...vill se fler hus!!!

• arianne03
    Kryddburken skrev 2008-09-25 08:35:20 följande:
    Jag gör ofta massor med pepparkakshus om jularna och ger bort i present, och väldigt uppskattat med hemmagjorda julklappar dessutom! Har en hel del bilder här : kryddburken.wordpress.com/category/pepparkaks.../
    Oj, är du här! Jag kollar alltid din blogg efter recept, bästa färskpastan jag gjort kom efter inspiration från din sida
  • Kryddburken

tiniz!

Så tjusiga, vilken fantasi! Jag måste också prova att ge mig på lite mer avancerade byggen! Tycker mest det är roligt att spritsa annars! *S*

arianne!
    Takc så mycket! Va roligt!

• vilou

Gå in på pepparkaksbyggen.se, där finns det ganska många mallar & ritningar! Har precis startat sidan och har faktiskt en länk till Kryddburkens fina pepparkaks-sida där!

• Marie med två barn

Jag har några bilder i mitt galleri. I år kommer det dock att bli ett hus med färdigköpta delar. Jag har helt enkelt inte tid att göra själv. Huset ska faktiskt sättas ihop idag.

*Carpe Diem*
  • mrskensington

Jag har två tidigare pepparkaksbyggen i mitt galleri, snart är det dags att baka igen och då lägger jag ut bild på det också. Svårt att komma på vad bara, jag vägrar baka hus och borgar och sånt.

Svar på tråden Roliga varianter på pepparkakshus