• midoyesonono

Ansiktsbehandling under graviditet...ngn som vet??

Är gravid i vecka 15+5 och tänkte göra ansiktsrengöring...ngn so vet ifall det är ok???eller själv gjort det när ni varit gravida och allt var ok???

• Svar på tråden Ansiktsbehandling under graviditet...ngn som vet??
  • midoyesonono

tänkte på de preparat som de använder till ansiktet, ångan osv vet ej...blir bara smått orolig att ngyt ska påverka...

• Emma0709

ja, det är väl inga problem, varför skulle det vara d?
    jag gjorde v 10 el 11.

• Caranlachiel

Borde inte vara någon fara alls, men du kan ju ringa stället du ska till och kolla med dem.

Vecka 15 - and counting!
  • Sara 07

Jag gjorde också det i vecka 10 typ. Det borde väl inte vara nån fara. Kändes lite konstigt dock med den där ångan med stark doft man andas in. Men som sagt, fråga dem. De borde ju veta.

• Earth Angel

TS: Ingen fara alls, är hud -och spaterapeut och har arbetat på salong.

• Lakrids

Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men vissa preparat med A-vitamin (tex mot acne) ska man ju undvika. Är det inte A-vitamin i vissa ansiktskrämer?

Har åxå funderat på frågan eftersom jag ska på SPA i oktober... puffar för fler svar Glad

Vecka 23 (22+0)
  • Milletti
    Svar på #7
    Lakrids skrev 2008-09-25 15:09:46 följande:
    Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men vissa preparat med A-vitamin (tex mot acne) ska man ju undvika. Är det inte A-vitamin i vissa ansiktskrämer? Har åxå funderat på frågan eftersom jag ska på SPA i oktober... puffar för fler svar
    Fast du ska undvika att ÄTA för mycket A-vitamin. Det lilla som finns i krämer hamnar på huden. Är det starkare receptbelagda grejer så ska du fråga din läkare. Jag har varit på ansiktsbehandling 5 ggr sen jag blev gravid. Det enda är att man ska vara lite försiktig med AHA-syror då hormonerna kan göra att huden blir mer känslig fastän den inte varit det innan..
  • Godisbebis

Tänk på att hudterapeuten inte ska göra en peeling med aha/pha-syro eller andra kemiska peelingar. Du ska oxå undvika att få en behandling där jontofores ingår eftersom strömmen går igenom kroppen i den behandlingen. Annars kan du göra ansiktsbehandling som vanligt!

• Pums

Är själv hudterapeut.
    Bara att säga att du är gravid så anpassar terapeuten behandlingen efter ditt tillstånd.
    Se till att salongen är ansluten till SHR och gärna med CIDESCO examen så kan du vara säker på dess yrkeskompetens.

Pojken växer i magen, bf 2 oktober!
  • Purlan

Ja, AHA ska man inte göra. Om man använder Exuviance hudprodukter så finns det vissa man inte ska använda under graviditeten. Står INGET om detta på flaskorna eller på Exuvinace hemsida, men de på salongen jag handlar grejerna på tog reda på det åt mig, för jag tänkte just på A-vitaminer. Synd att man aanvänt grejerna i tre månader innan...Jaja...kan väl inte vara sååå farligt när det bara är utvärtes? 

• Sara 07

Men gör de inte alltid en kemisk peeling när man får a-behandling? Det är väl den ångan som som får "blåsa" på en ett tag? Är den alltså inte ok när man är gravid?

• Stina0

Jag ska på ansiktsbehandling nu på fredag. Då är jag i vecka 28. Jag frågade för att vara säker när jag ringde och bokade och det skulle inte vara några problem!!!Glad Bara att passa på när den lille ligger där den ligger!!

• Purlan
    Svar på #13
    Ångan är ju för att öppna porerna. Vid en kemisk peeling, AHA-behandling, så penslar de på nån syraaktig sak.

Visserligen hävade de där jag var att just Exuviande AHA-behandling gick bra att göra, men inte vissa andra AHA. JAg tänker inte chansa och göra det, varför skulle den vara snällare när man inte ens ska använda deras ansiktsmask själv när man är gravid.

men helt vanliga ansiktsbehandlingar ska väl inte vara nån fara?!
  • gumzan

Jag köpte några vitamin kapslar från dermalogica precis när jag blev gravid, på dem står det att man ska rådgöra med någon kunnig innan man använder dem. Så jag har inte vågat använda dem, kanske lite fegt, men man blir ju lite fundersam när det står så där.

• Pernilla75

Jag ska på ansiktsbehandling idag (v.8+5) och mig veterligen ska det inte vara några problem överhuvudtaget.

• Milletti
    Svar på #16
    gumzan skrev 2008-09-30 21:36:58 följande:
    Jag köpte några vitamin kapslar från dermalogica precis när jag blev gravid, på dem står det att man ska rådgöra med någon kunnig innan man använder dem. Så jag har inte vågat använda dem, kanske lite fegt, men man blir ju lite fundersam när det står så där.
    Kan ju vara för att det är för hög A-vitamindos i dem? Eller alger eller något annant icke-gravidvänligt i höga doser..
  • gumzan
    Milletti skrev 2008-10-06 14:01:34 följande:
    Svar på #16 Kan ju vara för att det är för hög A-vitamindos i dem? Eller alger eller något annant icke-gravidvänligt i höga doser..
    Tja kanske jag vet inte, jag låter dem ligga i badrumsskåpet. Man lär ju behöva en extra vitamin kick sen när man är upp halva nätterna osv.....    för när man ammar kan man väl använda dem antar jag ;)
Svar på tråden Ansiktsbehandling under graviditet...ngn som vet??