• Någon

Bra film att börja med?

Vad tycker ni är en bra film/serie att börja med när ens barn ska börja se något. Jag har funderat på Teletubbies och Pingu. Fler förslag?

• Svar på tråden Bra film att börja med?
  • Grådan

Teletubbies är bra(där är alla glada heeela tiden ), postis per, koala bröder, vår son gillade mest den typen av filmer i början....

• 3tjejer

Molly mus gillade vår dotter mycket. Alfons Åberg är också bra. Det är filmer som är som böckerna och det rör sig inte så fort vilket jag tycker är bra när det gäller små barn.

• MaybeBaby78

Vilken ålder passar de för ungefär? Dottern älskar Molly i bok men är kanske för liten för film (14 mån).

• Någon

Min dotter såg Teletubbies när vi var hemma hos ett äldre barn och hon skrattade, i synnerhet när de visade solen/babyn. Hon är 10 månader. När började era barn kolla? Notera att det ahndlar om någon gång då och då, inte konstant tv-tittande.

• jorialel

Totte är också guld, super lungt tempo och språkutveklande. Skulle aldrig sätta mina barn framför pingu, känns meningslöst och korkat, men smaken är ju olika, verkar vara mååånga barn som gillar pingu.

• Miss Lau

Jag gillar Totte, Emma och Alfons Åberg. Lugna fina filmer med vettig handling. Min son är 2,5 år och älskar framförallt Totte

• Dinosaurien

Det första min son ville se på tv var ett program som hette stora maskiner (finns också på DVD) och Emil i Lönneberga. Han föredrog alltid riktiga människor framför tecknat. Tror inte att han fattade vad det var då. Men Emil är ju jättebra, mycket djurbilder. Då var han väl typ 1,5 år eller något yngre.

• Dino78

Totte och Molly Mus var det för min tjej. Bamse gillade hon snabbt med.

DIF i själ och hjärta
  • fiamalm

Jag läste att teletubbies fått pris för att vara så bra för små barn,

• snart tre

Teletubbies är utvecklade särskilt för små barn och det finns ett tydligt syfte med filmerna. Det är barnpsykologer och pedagoger som använt forskning för att sätta samman ett barnprogram som ska utveckla barnet på rätt sätt. Goggla gärna och läs mer om Tubbisarna...

• Tindra02

Mina grabbar gillar/gillade Brum och Byggare Bob

Tjejerna Disneyfilmerna, den ena bara Bambi och den andra Lilla sjöjungfrun, sen Barbiefilmerna...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • danielh83

baby einstein modern version av fem myror fast det finns så mycket mer än bokstäver och siffror till exempel undevattens värld barnkammar ord etc utbildande för barn 0- 4 år jätte bra och barnen tycker det är hur kul som helst

Svar på tråden Bra film att börja med?