• Mulligmamma

Någon som har recept på chipsgratäng????

finns det någon som har recept på chipsgratäng???

åt det hos en bekant för några veckor sen. va med kyckling i... någon som vet hur man gör den???

• Svar på tråden Någon som har recept på chipsgratäng????
  • Llimen

dinana:
    kan du inte kopiera det hit så man slipper bli medlem för ett recepts skull?

• VulgusProfanum

Gör så här

Dela kycklingen i småbitar. Gör en svampstuvning. Smörj en ugnsform. Klä den med ost och lägg i kyckling, chips och halva stuvningen. Åter chips, stuvning och ost. Gratinera i 225 grader i ca 20 min. OBS Salta INTE extra.
    Servera med en sallad.
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • VulgusProfanum
    Llimen skrev 2008-09-26 03:58:49 följande:
    vanliga lättsaltade chips alltså?
    Ja så fattar jag det

Jag har gjort något liknande men då med tonfisk och jag använde bara vanliga lättsaltade chips. Blev supergott
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • Llimen

mm, det är några år sedan jag smakade. men jag har förmig att den ena var med tonfisk. måste testa en dag!

• Zanna1983

Jag har gjort en annan variant där du delar kycklingfileér i lagom stora bitar. Bryner så de får fin färg och kryddar med salt och citronpeppar. Lägg över i en ugnsform. Häll över 2,5dl grädde och 1 burk med mild tacosås. På med lite riven ost och in i mitten av ugnen i ca 20 min i 225 grader. När det är ca 5 min kvar krossa nachos och strö över kycklingen Servera med en god sallad.

• dinana
    Llimen skrev 2008-09-26 03:04:14 följande:
    dinana:kan du inte kopiera det hit så man slipper bli medlem för ett recepts skull?
    Inte behöver man väl vara medlem? Jag är ju inte medlem.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Mulligmamma

jag gjorde chipslåda i går.

stekte kyckling med lite god krydda sen la jag chips i botten på en gratängform,sen kycklingen sen chips igen. över hällde jag 3st påsar med beasås och grädde. sen in i ugnen.... sen vatt det klart...gottit

• Llimen
    dinana skrev 2008-09-26 10:01:11 följande:
    Inte behöver man väl vara medlem? Jag är ju inte medlem.
    okej.. konstigt. när jag klickade på länken så stod det bara att jag skulle registrera mig för att kunna läsa receptet.
  • gutegirl
    Mulligmamma skrev 2008-09-26 10:59:03 följande:
    jag gjorde chipslåda i går. stekte kyckling med lite god krydda sen la jag chips i botten på en gratängform,sen kycklingen sen chips igen. över hällde jag 3st påsar med beasås och grädde. sen in i ugnen.... sen vatt det klart...gottit
    Chips, bearnaissås och grädde i samma maträtt?
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • ludenben

vad äckligt

o GUTEGIRL o skrev 2008-09-30 07:34:40 följande:
    Chips, bearnaissås och grädde i samma maträtt?
Svar på tråden Någon som har recept på chipsgratäng????