• Anonym

När kommer semesterpengarna?

Har haft en veckas semester i september. Nu när lönen kom, så har jag fått betalt för 30 dagar (är ju månadsanställd). Men när kommer semester-dagar pengarna? Eller är det inräknat i de 30 dagarna jag fick min månadslön för?

Vad snurrigt, men hoppas ni förstår frågan.

Någon som kan hjälpa?

• Svar på tråden När kommer semesterpengarna?
  • sasssyy

vänta nu... om du var ledig en vecka och ändå har fått full lön då är väl allt som det ska va.. eller??

Annars hade du ju fått betalt för en vecka för lite... jag fattar inte riktigt vad grejen är.

Är du bara timanställd så får du ju semesterlönen inräknad i din lön varje månad, annars brukar semesterersättningen betalas ut i juni.

• TheDyingBride

Jag fick semesterersättningen samma månad som jag hade semester (augusti).
    Men det kan ju hända att de betalar ut samma månad som ob:n, dvs månaden efter hos er, lättast är ju att fråga lönekontoret.

• Anonym

Men jag är ju inte timanställd. Jag är månadsanställd.

Brukar inte semester-dagarna vara mer betalt? O borde inte det ha stått på lönespecifikationen att det var semester-dagar?

• TheDyingBride
    Anonym skrev 2008-09-25 17:21:08 följande:
    Men jag är ju inte timanställd. Jag är månadsanställd.Brukar inte semester-dagarna vara mer betalt? O borde inte det ha stått på lönespecifikationen att det var semester-dagar?
    Ja, man får extra semesterersättning.
    Jag förlorar dock på det ändå för min ob är högre än sem.ersättningen, men har man dagjobb så tjänar man ju på att ha semester.

Och det ska stå på lönespec:en.
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 17:20:52 följande:
    Jag fick semesterersättningen samma månad som jag hade semester (augusti).Men det kan ju hända att de betalar ut samma månad som ob:n, dvs månaden efter hos er, lättast är ju att fråga lönekontoret.
    Men stod de specifikt att det var semesterersättning då?
  • Anonym

det borde framgå i specifikationen

• Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 17:23:11 följande:
    Ja, man får extra semesterersättning. Jag förlorar dock på det ändå för min ob är högre än sem.ersättningen, men har man dagjobb så tjänar man ju på att ha semester.Och det ska stå på lönespec:en.
    Dåså! Då kommer de nästa månad.
  • TheDyingBride
    Anonym skrev 2008-09-25 17:23:11 följande:
    Men stod de specifikt att det var semesterersättning då?
    Allt står specificerat på min lönespec.
    Månadslön, ob vardagkväll, ob helg, ob natt, ob helgnatt, semesterersättning, osv.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-25 17:23:15 följande:
    det borde framgå i specifikationen
    & det gör det inte, så alltså borde det komma mera nästa månad.
  • TheDyingBride
    Anonym skrev 2008-09-25 17:23:39 följande:
    Dåså! Då kommer de nästa månad.
    Det borde de göra, annars får du ringa och bråka med dom!
  • Moniqe1979

vilka datum hade du semester? har jag semester före den 15e i månaden får jag semester lönen den 25e men är det efter den 15e så kommer det inte förens månaden efter.

• Nyfiken gul

jag får mina semesterpengar månaden efter jag har tagit ut mina dagar.

så har jag semester i oktober får jag inga pengar förrän i november och då står det klart och tydligt semesterersättning och antalet dagar.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym
    Moniqe1979 skrev 2008-09-25 17:24:42 följande:
    vilka datum hade du semester? har jag semester före den 15e i månaden får jag semester lönen den 25e men är det efter den 15e så kommer det inte förens månaden efter.
    Hade semester 8-14 sept.
    Jag får alltid min semesterlön månaden efter... är heltidsanställd och får lönen i efterskott..... det jag jobbar i september får jag i oktober osv......

Var som du är, om du inte är som du ska vara!
Svar på tråden När kommer semesterpengarna?