• Sexymala

Vad göra med gammalt smink?

Jag har helt övergått till mineralsmink. Vad ska jag göra med mitt gamla smink? Gamla foundations kan jag ju slänga. Men gamla ögonskuggor och sådant? Visst kan jag ha dem kvar som nödsmink, men flyttar nu och vill verkligen inte ha det kvar, men känns lite väl magstarkt att slänga det bara sådär..

Finns ingen att ge bprt till heller. Kusinerna är för små och syrran vill inte ha, ska höra med min mamma.

Men annars? Ger man det till loppisar?

• Svar på tråden Vad göra med gammalt smink?
  • Perry the Platypus

Ge till kompisar?

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • April Mamma

Smink är ju ganska "personligt" så att ge till loppis tror jag inte är ett alternativ,

Ge bort eller kasta!

• Sexymala

Nja, har inga kompisar.. haha!

Kanske kan lägga ut på tradera för en billig peng?

• DHF

Släng tycker jag.

Man ska ju inte ha smink så länge som man ofta har,6-12mån och sen är det dags att hiva.

Om de är helt nya så ge till kompisar, annars släng.

• FinalFantasy

Släng.

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • DHF

Haha... tror ingen köper begagnat smink på Tradera

• Beckey

håller med.. det håller ju inte hur länge som helst heller
    April Mamma skrev 2008-09-25 17:31:35 följande:

Smink är ju ganska "personligt" så att ge till loppis tror jag inte är ett alternativ,Ge bort eller kasta!
  • Nyfiken gul

man ska aldrig ärva smink.  just pga alla bakterier som finns i sminket efter man varit där med borstar o fingrar.

kasta sminket om det är använt.  Är det nytt så kan du ge bort det.

av samma bakterieanledning ska man heller aldrig låna smink av varandra.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Sexymala

ja, precis.. det är väldigt personligt.

På tradera säljs ju all möjlig skit så man kan ju prova. Annars finns det inte mycket annat att göra än att kasta :- trist

• Sexymala

Äh, så slänger jag det!!

Tack för feedback! Känns trist bara som sagt..!

• logg81

Jag är en riktig skrotsamlare... Älskar loppisar och secondhand men vid hygienartiklar går min gräns. Efter 6 månader är en mascara en riktig bakteriebomb... kasta sminket! Jag skulle inte ens ge bort smink till kompisar eller familj... Jag menar... jag ger juh inte bort min rakhyvel om jag tröttnar på den...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • JA77

Kasta! Jag skulle aldrig köpa begagnat smink. Bakteriehärdar...

• Yummie

Folk köper massa begagnat smink på tradera Galet!

Svar på tråden Vad göra med gammalt smink?