• Anonym

Om man duschar mycket, eller använder mkt vatten i en lägenhet syns detta på elräkningen? eller ingår varmvatten i hyran?

Om man duschar mycket, eller använder mkt vatten i en lägenhet syns detta på elräkningen? eller ingår varmvatten i hyran? spelar det någon roll hur ofta man använder vatten? vi har så höga el räkningar i vår lägenhet (hyres) så jag undrar därför. jag diskar ju typ konstant, och det är många som duschar varje dag:)

• Svar på tråden Om man duschar mycket, eller använder mkt vatten i en lägenhet syns detta på elräkningen? eller ingår varmvatten i hyran?
  • danitra

Det är ju lite olika men oftast ingår varmvattnet i hyran.

• ludenben

varmvatten brukar ingå i hyran om inget annat är angivet i kontraktet.

• aprilsill

Ja antingen så betalar du varm- eller kallhyra. Det står ju på kontraktet.

• LickMeUp

vatten ingår som oftast i hyran.
    kolla ditt hyreskontrakt, där ska det stå.

annars kanske du har lampor som står på hela dagen, laddare till mobilen i väggen, DATORN, TEVEN, drar massor...

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Anonym

drar datorn och tvn massor?

• snappi81

fast har du kollat vad er förbrukningen är? Oftast så består räkningen mestadels av fasta priser..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • sedan

Hur mycket betalar ni per månad i elräkning? (Eller i kvartalet?)

• Anonym

Hur stort bor ni och vad betalar ni i elavgift per månad...

Lite lättare att avgöra om ni gör åt massor med el eller lagom med lite siffror att utgå ifrån... :)

• Trasig Udda Strumpa

jag betalar extra för varmvattnet och det står på hyresavin som kommer varje månad
    jag betalar varjen månad utifrån en mall och sen görs det en avläsning i december och då kan man få betala lite extra om man har gjort av med mer varmvatten än vad man har betalat för eller så får man tillbaka pengar

jag betalar cirka 200 kr i månaden för varmvattnet och brukar oftast få tillbaka 500 kr i december

• Anonym (dyridrift)

Mellan 800-1000 kr/mån betalar vi i kallhyra på sommaren när värmen är frånslagen. Jag använder mycket varmvatten och tvättar mycket+använder torktummlare ofta. Tv och dator på mycket och många apparater på stand by (man bör slå av strömmen helt för att spara ström)

• Perry the Platypus
    Anonym skrev 2008-09-25 19:03:11 följande:
    drar datorn och tvn massor?
    Oh ja. Ha dem avstängda när du inte anväder dem. Standby-läget drar nästan lika mycket som när apparaten är påslagen.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Om man duschar mycket, eller använder mkt vatten i en lägenhet syns detta på elräkningen? eller ingår varmvatten i hyran?