• ShuppShupp

Vad föredrar du body eller t-shirt??

Hej hej!

Är nyfiken på vad ni föredrar att köpa till era barn mellan 0-2 år på sommaren. Är det kortärmad body eller t-shirt som gäller?

• Svar på tråden Vad föredrar du body eller t-shirt??
  • angelica88

Body när dom är små och bara ligger, tröjor åker nästan bara upp. När Moa lärde sig sitta började vi med tröjor, och då slapp hon ha strypkoppel :P

• Psyke

Sötisen är snart 1 år och vi fortfarande föredrar body eftersom tröjorna åker upp.

• Sara Li

Tove hade body tills hon hade börjat gå och ett litet tag till. När hon var ungefär ett år hade hon bara tröjor i stället.

• Meria

T-shirt använde jag först när Loke lärde sig gå. Bodys var suveräna fram till dess.

• susannn

vi använder bara t shirt på vår dotter..det har vi gjort sen hun va 15 månader då hon slutade med bløjan..

• saxon

Body när hon var liten och t-shirt nu när hon är lite större. T-shirten åkte ju bara upp när hon var liten och låg och sprattlade. På dagis verkar de föredra t-shirt. Går lite fortare för dem att byta om det inte är en massa lager på lager som ska käppas och fixas med.

• canmamma

Jag föredrar t-shirts för när blöjan läcker så slipper man dra det smutsiga plagget över huvudet. Och de passar under längre tid. Och de brukar inte korva sig särskilt mycket... Men jag verkar vara i minoritet.

• Indillia

Vår kille på 21 månader älskar att ta av sig blöjan och då är ju body så mycket bättre.
    Men t-shirt känns bekvämare, snyggare och är lättare att ta av och på.

• carola1977

Body till 1-1,5 år, sedan tröja.

• Vanja03

Helt klart bodysar, sen när dom börjar sitta brukade jag variera.

• Tvåbarnsmorsan

Body tills dom kan stå ordentligt och kan gå och sen föredrar jag faktiskt t-shirt!

♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • JLS

Bodys helt klart för tröjor åker bara upp hela tiden, i varje fall tills de börjat gå

♥ Julia 080626 ♥
  • PrinsVilgot

måste säga att bodysar är så himla söta.

• snillis

Min dotter har precis fyllt 1 och jag använder nästan bara tröja men nu när det börjar bli kallare blir det nog lite oftare body så att hon slipper bli kall i "glipan"

Svar på tråden Vad föredrar du body eller t-shirt??