• ananda74

Hur många blöjor förbrukar en nyfödd per dygn?

Min man vill väldigt gärna veta hur många blöjor per dag (dygn) en nyfödd använder för att kunna lägga upp ett bra lager blöjor härhemma innan bebben kommer. vad säger ni med nyfödda? Hur många blöjor i snitt?

Vilka blöjor är billigast men samtidigt bra? KÄnns som om Pampers o de märkena är dyrare än andra, men jag vet inte...

• Svar på tråden Hur många blöjor förbrukar en nyfödd per dygn?
  • viseversa

oj det går åt mycket blöjor.dom skiter en hel del.Säkert 15-20 per dygn.Vi har icas.Dom är toppenbra och billiga.

• Zezana

Undrar samma sak..

Hoppas någon kan komma med svar istället för att ställa samma fråga..

• carola1977

Vi använde Liberos newborn eller vad de hette. Det går åt rätt många blöjor i början eftersom man måste byta i stort sett efter varje amningstillfälle. Svårt att säga exakt antal.

• Zezana

20 blöjor per dygn ?!? Å herre jisses, då får man bunkra upp rejält med andra ord..

viseversa skrev 2008-09-25 19:37:15 följande:
    oj det går åt mycket blöjor.dom skiter en hel del.Säkert 15-20 per dygn.Vi har icas.Dom är toppenbra och billiga.
  • Lena

jag rekomenderar tygblöjor, använder man vikbjöjor behöver man drygt 20st.

Räkna med 3-10 blöjor per dag. På många sjukhus får man gratisprover på bb som räcker i ett par dagar.

• PrinsVilgot

wow!

Byta blöjor 15-20 ggr per dygn alltså??

• angelica88

Vi använder Libero, eftersom vi inte vill ha med lotion :) Funkar kanon, sen har jag hört att huggies ska va bra, men har inte testat

• Trasan0606

Svårt att säga - beror på om ni får en liten som tycker om att bajsa!

Det fick vi, han bajsade typ 5-7 gånger om dan + kissade en massa så vi bytte blöjor med max 2 timmars mellanrum. På natten kunde det gå längre om han inte bajsat - då bytte vi direkt.

Vet inte hur de billigare märkena är för nyfödda men Libero fungerade bäst för oss.

Lycka till!

• Hannah74

Vi var jättenöjda med libero när han var nyfödd och för oss gick det massor då han var en liten bajsare Kanske ca 15/dygn de första veckorna.
    Man får ofta en massa rabattkuponger så det blir billigare.

Jag skulle inte lägga upp ett lager för ofta byter man sort. iaf de jag känner och vi med. För det är så olika hur man gillar och om de passar barnet. Ex så fick han skavsår av pampers ett tag, men sen passade de jättebra igen. Bra att prova sej fram lite.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får vi ännu en
  • Vintersjäl

Oj, knepig fråga... Min son bajsade inte alls särskilt mycket, bytte kanske 2-3 bajsblöjor per dag. Sen är man nog lite snabb att byta blöja på en nyfödd, åtminstone som förstföderska, så man förbrukar nog mer än man skulle behöva Jag tror vi bytte blöja 10-12 gånger per dag.

Svar på tråden Hur många blöjor förbrukar en nyfödd per dygn?