• MichelleS

Hjälp med namn till min kattunge! (hona)

• Svar på tråden Hjälp med namn till min kattunge! (hona)
  • MichelleS

Där är min lilla fina kattunge men har stort problem med att finna ett namn till henne :(
    Hon är ett par veckor äldre nu dock men hon ser likadan ut Skrattande

• vackrastarflow

Jag har sparat min lista jag hade till min tös:

Smilla
    Lucy
    Stella
    Sally
    Agnes
    Daisy
    Alice
    Freja
    Disa
    Fanny
    Vega
    Izzy
    Judy - Judith
    Alva
    Millie
    Ella
    Peggy
    Hailey
    Tyra

Det blev SMILLA så det rekommenderar jag

• vackrastarflow

hon är supersöt förresten!!

• micki

görsöt!

Tänkte just föreslå Smilla men det är visst redan nämnt.

Issi, Lovisa, Elsa, Iris, Siri, Saga, Geisha, Zelda, Doris, Jasmin, Chica, Lisa, Sasha, Zira, Hjördis, Disa, Xena, Mimzy, Majsan, Smulan, Scilla, Silja, Sonja..

• LuMa

Hon ser ut som en typisk Doris!

• Tvillingkaktus

Så söt hon är! Ett riktigt litet busfrö! Glad

Jag tycker inte om vanliga djurnamn som Smulan, sotis, pussy osv. För min del ska namnen vara roliga och följa alfabetet. Detta är mina djur:

Amarula (min hund, döpt efter en likör)
    Butthead (min pojkkatt, namnet betyder rumphuvud)
    Chopper (gammlingen i familjen, denna katt är döpt efter en motorcykel)
    Ding Ding (Min lilla katt som tyvärr dog för ett tag sen. Gråter)
    Enkel (min ena kisebäbis, döpt till enkel för att det ska vara enkelt att komma ihåg)
    Fiasko (min andra kisebäbis...ja, hon är helt enkelt ett fiasko. Glad)

• Trileia

Fast Pussy vore ju helt hysteriskt

Tvillingkaktus skrev 2008-09-25 20:03:35 följande:
    Så söt hon är! Ett riktigt litet busfrö! Jag tycker inte om vanliga djurnamn som Smulan, sotis, pussy osv. För min del ska namnen vara roliga och följa alfabetet. Detta är mina djur:Amarula (min hund, döpt efter en likör)Butthead (min pojkkatt, namnet betyder rumphuvud)Chopper (gammlingen i familjen, denna katt är döpt efter en motorcykel)Ding Ding (Min lilla katt som tyvärr dog för ett tag sen. )Enkel (min ena kisebäbis, döpt till enkel för att det ska vara enkelt att komma ihåg)Fiasko (min andra kisebäbis...ja, hon är helt enkelt ett fiasko. )
  • MichelleS

Smilla var fint tyckte jag.

Har vart inne på Selma innan men ser nog ingen som rekommenderat det namnet:)

Min hankatt heter Bejlis förresten efter drycken baylis men tyckte stavningen min var lite finare dockGlad

• MichelleS

Det är väl så att S oftast ska förekomma i kattnamn?

• Tvillingkaktus
    Trileia skrev 2008-09-25 20:05:46 följande:
    Fast Pussy vore ju helt hysteriskt
    Trileia Har faktiskt stött på en hel del katter med det namnet. Ibland undrar man om folk verkligen har tänkt på betydelsen. Skrattande
  • CTMT

Ja att bokstaven S förekommer i kattnamn är vanligt. Katterna lyssnar till det ljudet!

Smilla var jättefint på denna lilla skönhet :)

• MichelleS
    CTMT skrev 2008-09-26 10:41:51 följande:
    Ja att bokstaven S förekommer i kattnamn är vanligt. Katterna lyssnar till det ljudet!Smilla var jättefint på denna lilla skönhet :)

Ja har aldrig hört namnet utalas faktiskt, utalas det Smilla eller Smila?

Det ligger nog mellan Smilla och Selma antagligen,  fårse vilket man fastnar för Flört

• wulfenia

Påminner om lilla "Honey" som vi hade här hemma i vårt akuthem för hemlösa katter
    Annars tycker jag "Romance" (uttalas romans) är väldigt sött

• SilentStar

DAISY såklart! Vilken underbar sötnos!

• vackrastarflow
    MichelleS skrev 2008-09-26 11:00:45 följande:
    Ja har aldrig hört namnet utalas faktiskt, utalas det Smilla eller Smila? Det ligger nog mellan Smilla och Selma antagligen,  fårse vilket man fastnar för
    Uttalas som Smilla med två l som illa med Sm i början Det är ett danskt namn som jag blev inspirerad av efter boken Fröken Smillas känsla för snö av Peter Hoeg
  • MichelleS
    vackrastarflow skrev 2008-09-26 19:36:58 följande:
    Uttalas som Smilla med två l som illa med Sm i början Det är ett danskt namn som jag blev inspirerad av efter boken Fröken Smillas känsla för snö av Peter Hoeg
    Hehe tack bra förklaring Glad

Det finns ett namn med som jag är förtjust i men som jag tycker dock är rätt så långt
    Det är Melissa, tycker det är så sött
Svar på tråden Hjälp med namn till min kattunge! (hona)