• madebyinferno

Tips på inredning - pojkrum till 8-åring

Sonen ska få nytt rum och nu behöver jag tips och ideér på inredning - allt från färg på väggar, gardiner och möbler...

Han har själv inga konkreta önskemål så jag skulle vilja ha lite bilder som jag kan visa honom och diskutera runt så han får ett rum att trivas i - hjälp mig!!

• Svar på tråden Tips på inredning - pojkrum till 8-åring
  • sofie3

Hoppas på många svar för jag sitter i samma båt..

• Linusina

Hej!!
    Har lite bilder på sonens rum på min blogg, gå gärna in där & kika. Bilderna finns under kategorin "Vårt hem"

Under sidan heminredning finns det 45 andra inspirerande bilder från många olika rum!

duracellmamman.se/wordpress/

• happy bunny

Min son är snart 8 :)
    Har inrett hans rum med färgerna mörkgrå, svart, vitt och inslag av rött för att "liva" upp rummet.
    Vägg1: Har tapetserat på tvären med en enkel enfärgad plain tapet (vit, m.grå osv..blir breda ränder på så vis..) den gråa Billy bokhyllan från Ikea. Skrivbordet målade jag om (enkelt träfärgat laminat) till vitt underrede mörkgrå bänkskiva. Ovanför skrivbordet en röd lack hylla o svart magnet anslagstavla från Ikea.
    Vägg 2 m. dörr, vit garderob sen hela väggen med den mörkgrå tapeten.
    Vägg 3. Hel vit vägg med 2 st stora motorcyklar ritade med overhead, samt sängens placering. svart överkast till sängen och säng bord i rött (hatten) från Ikea.. enkel golvstående trähylla målade i mörkgrått med röda lådor från Ikea.
    ... hmmm svårt att beskriva men hade ju ingen bild

• wulfenia

Åh... jag vill oxå få inspiration om detta  
    Min äldsta son fyllde precis 7 år och ska snart lämna sitt "barnrum" a´la Emil i Lönneberga. Familjen måste byta lite sovrum med varandra då den utökats... Min 7-åring ska då överta mellan pojkens rum. Så hur inreder man för även här saknar vederbörande åsikter? 

Svar på tråden Tips på inredning - pojkrum till 8-åring