• Lycka 1

Vad har du för erfarenhet av Villervalla kläder?

Jag har varit in på villervallas hemsida ett flertal gånger nu och är så sugen på att beställa en hel del

Men jag har två frågor först.

Hur är klädernas kvallité?

Hur är dom i storlekarna?

Linus -01, Linnea -02, Novali -07 www.lycka.babyblogg.se
  • Svar på tråden Vad har du för erfarenhet av Villervalla kläder?
  • Tate

Hm, jag älskar designen, men har haft lite problem med kvalitén. Köpte likadana kläder till barnen, tvättade dem tillsammans, men hälften blev vidrigt noppiga efter första tvätten och andra hälften är jättefina efter lång användning. Tycker att storlekarna är hyfsat normala, men kanske mer åt det lite mindre hållet än åt det större.

• Linda Maria

Älskar villervallakläder! Jag har lyckats få bra kvalite på alla kläderna. Storlekarna är rätt så normala, kanske något mindre som sagt. Bara bra då våra pojkar är prematurer.

• Limja

De har väldigt fina kläder!
    Ang. kvalitet så är den bra, men jag har inte tokanvänt och tvättat hundra gånger direkt. Allt är 40-gradersmärkt, och min erfarenhet är att de håller sig fina och mjuka om man vänder utochin och tvättar i 40.
    MEN vi hade en släng av svinkoppor ett tag, och jag kände mig nödgad att tvätta ett par trikåbyxor i 60 grader. De blev ganska noppriga kan jag meddela. Alla barnkläder borde egentligen tåla 60 grader!
    Storlekarna är normala.

• Smurfsan

Har en del plagg som har tappat färgen i tvätten, jag har följt tvättråden till och på andra plagg ser man ingen skillnad i färgen, kanske bara otur...
    Storleksmässigt är de åt de mindre hållet men inte galet små.

Men visst har de mycket fint!

• Tjollabolla

Superfina plagg, men tycker kvalitén är ganska så kass. Har massa t-shirts som ser ut att vara använda 1000 ggr, men som är använda max 6-7 ggr.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • rosakaninen

Mjuka, sköna, fina...

• Lycka 1

Ja de låter ju som dom flesta kläder då.
    Jag betalar gärna lite extra för att få bra kvallité.

Synd att storlekarna var normala/lite mindre då.
    För om jag fattat rätt så finns det inte större än 116?
    Äldsta dottern har 116-122 nu så hade dom varit stora i storlekarna hade hon nog kunnat ha 116.

Men då blir det nog lite shopping till lillasyster iaf

• Limja

Kom på att en kompis nämnt att mörka plyschkläder torrfärgar. (Dumt om man t ex har en ljus body under byxor). Det tror jag kanske de varnar för på tvättlappen, men det vet man ju inte innan om man beställer på nätet!

• Lycka 1

Hm.... blir lite tveksam nu ang kvallitén.

Någon som har velourdressen med stjärnor frampå? Hur är kvallitén på den?

• Tjollabolla
    Lycka 1 skrev 2008-09-25 22:02:31 följande:
    Hm.... blir lite tveksam nu ang kvallitén.Någon som har velourdressen med stjärnor frampå? Hur är kvallitén på den?
    Velouren ska vara jättebra i kvalite, det är väl mest tröjorna med stjärnor som inte håller måttet!
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • cloudberry79

Jag är supernöjd med alla villervallakläder som jag köpt, tvättar enligt tvättrådet (40 grader och hängtorkning), de ser som nya ut efter fyra månader nu.

Skillz that Killz 10k+
  • Lycka 1
    Tjollabolla skrev 2008-09-25 22:04:50 följande:
    Velouren ska vara jättebra i kvalite, det är väl mest tröjorna med stjärnor som inte håller måttet!
    Ja det låter ju bra iaf
Svar på tråden Vad har du för erfarenhet av Villervalla kläder?