• Pysselgalningen

Körförbud pga handbroms??

Hur stor risk är det att få körförbud på att handbromsen inte funkar (vi vet att vi måste byta oken pga detta, fråga inte mig vad som är fel!)

Jag har fått flera budskap om detta och är aningen orolig för att skicka iväg en annan att besikta bilen för att ev. behöva lämna den där i ca 1 vecka om vi får körförbud

Utöver det vet jag att det är signalhornet som måste fixas, och det är en Scorpio (91a) så vi åker ju garanterat på en spindelled eller dyl. med.

• Svar på tråden Körförbud pga handbroms??
  • carola1977

Tror inte det blir körförbud.

• feelings

har för mig att du får komma tillbaks för en koll .. så att den fungerar ..

Le för glatta livet, en dag kan leendet ta slut...
  • N1klas

Japp. Du får åka tillbaka för kontroll inom en månad eller vad det är. Annars körförbud.
    Du får alltså en 2a.

«The art of Faderator»
  • Teskedsmamman
    Faderator skrev 2008-09-26 03:37:46 följande:
    Japp. Du får åka tillbaka för kontroll inom en månad eller vad det är. Annars körförbud.Du får alltså en 2a.
    2:or finns inte längre (men det tror jag du vet )
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Gorban

Du får inte körförbud direkt. Jag fick parkeringsbromsen underkänd på grund av för dålig verkan när jag besiktigade en av mina bilar i sommras. En månad hade jag på mig att fixa det och få bilen ombesiktigad. Lämnade in den hos märkesverkstann som fixade och släckte anmärkningen.

• Pysselgalningen

Fick ombesikting vilket vi väntade oss då vi inte hunnit åtgärda det innan. Men det otroliga är att vi åkte inte på nått annat alls
    Va bergsäker på att vi skulle få en spindelled eller nått som vanligt

• N1klas
    Teskedsmamman skrev 2008-09-26 18:17:07 följande:
    2:or finns inte längre (men det tror jag du vet )
    Detaljer. Hänger kvar i det gamla jag.
    «The art of Faderator»
Svar på tråden Körförbud pga handbroms??