• Miss Finland

Har ni haft sexförbud?

Ni som använder Puregon- har ni fått sexförbud nån gång?? Hur många ägg hade ni då, och hur stora?

• Svar på tråden Har ni haft sexförbud?
  • Dipsy

fick sexförbud när jag åt pergotime....tre äggblåsor

• JM76

Jag har fått det. Jag hade sex blåsor eller nåt då varav tre, fyra var jämnstora. Kommer inte ihåg exakt. Jag tar Menopur.

• Moonstone

Jag har precis gjort mitt första Gonal F-försök och sitter nu med strikt sexförbud - hade ett 20 tal blåsor mellan 11-14 mm.

Många, men rätt små alltså. Läkaren verkade tro på ägglossning, men jag är inte så säker då den största var bara 14 och de innan växt extremt långsamt. Tror snarare att alla går tillbaka nu. Inte för att det spelar någon roll, försöket är ju förgäves ändå...

• Miss Finland

Moonstone- Hur långsamt växte dem?Jag trodde att dem växer 2 mm om dan?

JM76- Kommer du ihåg hur stora de tre var?

• Moonstone

Mån: En blåsa på 11 mm
    Fredag: Två blåsor på 12 mm
    Onsdag: Massa blåsor, men största 14 mm

Så för mig har det inte varit några 2 mm/dygn direkt...

• Miss Finland

Hmm... När trodde läkaren att den på 14 mm skulle släppas?

• Moonstone

Ingen aning. Ångrar att jag inte frågade mer! Jag tvivlar ju själv starkt på att detta ägg ska ha växt till sig och lossat av sig själv, med tanke på min extremt sega kropp. Läkaren sa dock att jag kommer få mens "om ungefär 16 dagar". menade hon då att jag skulle ägglossa ca 2 dagar efter VUL:et? verkar ju inte så troligt... kändes mest som nåt hon slängde ur sig...

dagen för VUL + dagen efter kände jag av äggstockarna rätt mycket, men sen har det varit lugnt. jag tolkar det som att de växte lite till av kvarvarande hormoner och sen lade av och nu har gått tillbaka. men det är ju så lite man vet om kroppen! frustrerande!

eftersom de flesta äggen var så små tror jag ju verkligen inte att det är någon fara att "det kan bli ti-lingar!" som läkaren slängde ur sig... om nåt lossar alls skulle det väl vara det största ägget (och då går väl de andra tillbaka). känns så hemskt att inte ens få försöka befrukta det...

• Miss Finland

varför inte föröka? Hihi...

• JM76

Miss Finland skrev 2008-09-27 01:02:56 följande:

Moonstone- Hur långsamt växte dem?Jag trodde att dem växer 2 mm om dan? JM76- Kommer du ihåg hur stora de tre var?
    Nä jag kommer inte ihåg tyvärr... Mellan 14 och 17 mm kanske?
  • Moonstone

Miss Finland skrev 2008-09-28 22:09:20 följande:

varför inte föröka? Hihi...
    klart man är/var lockad! känns ju inte som om risken är så stor... men samtidigt vore det väl väldigt oansvarigt att gambla med naturen så...
  • bimbomika

Vi fick sexförbud,vi kunde bli 5-7lingsföräldrar om inte mer om jag hadde blivit grav..vi hadde sex men ja inget hände den gången inte! men den gången åt vi pergotime!

Svar på tråden Har ni haft sexförbud?